בנט הכריע: מתווה "הכיתה הירוקה" יורחב לגנים ולערים הצהובות

למרות שבמשרד הבריאות טענו שהפיילוט בוצע באופן חלקי, רה"מ הודיע כי גם גני הילדים יהיו פטורים מבידוד מיום ראשון. לערים הכתומות והאדומות יגובש מתווה נפרד, ופעילויות אחר הצהריים יוגבלו

גן ילדים
גן ילדים | צילום: רויטרס

ראש הממשלה נפתלי בנט, החליט הערב (שני) כי מתווה ה"כיתה הירוקה" יורחב לגני הילדים ומעונות היום ולערים הצהובות, זאת לאחר המלצת משרד הבריאות בנושא. יישום התוכנית יורחב לערים הצהובות באופן מלא וכן לגני הילדים ולמעונות היום בערים הירוקות והצהובות, החל מיום א', ה-24 באוקטובר.

בשעות אחר הצהריים, התלמידים שמשתתפים במתווה הכיתה הירוקה, שנועד לצמצם את מספר הבידודים במערכת החינוך, לא ישתתפו בפעילויות מרובות משתתפים שלא כוללות את תלמידי הכיתה ולא ייכנסו למקומות שחל בהם התו הירוק. זאת במטרה לצמצם את סיכויי ההדבקה ולשמור על בריאות התלמידים, במקביל להשארת מערכת החינוך פתוחה. עוד הוחלט, כי לערים הכתומות והאדומות יגובש מתווה נפרד על ידי משרדי הבריאות והחינוך.

כזכור, לפי המתווה, בכל גילוי של תלמיד מאומת - כל ילדי הכיתה יצטרכו לבצע בדיקת PCR בקהילה, משמע בקופות החולים או במתחמי פיקוד העורף. התלמידים שתוצאות בדיקותיהם יהיו שליליות יוכלו לחזור ללמוד, אך במשך שבוע, יעברו כל יום בדיקות מהירות כדי לוודא שלא חלו בנגיף. כך יתאפשר רצף הלימודים בכיתות, למעט בקרב התלמידים שיתגלו כחיוביים לקורונה וייכנסו לבידוד.