רשויות האכיפה במערב אוסטרליה מגבירות את קצב החיפושים אחר קלואי סמית' בת ה-4, שנעלמה מאתר הקמפינג Blowholes ביום שבת האחרון. תושבי היבשת כולה מחכים במתח לשמוע על התפתחויות בפרשה, כאשר לאחרונה, המפקח ג'ון מנדיי התייחס לפרשה בהודעה לתקשורת ובה ביקש מהציבור להירתם לחקירת ההיעלמות המסתורית.

"אנחנו מעוניינים לשוחח עם כל מי שהיה ב-Blowholes בין יום שישי, ה-15 באוקטובר, לבין יום ראשון האחרון", אמר המפקח מנדיי. "בין אם ישנתם באתר או סתם חלפתם באזור, אנחנו חייבים לדבר אתכם כדי שנוכל לדעת איפה אנשים היו. כמו כן, אם חלפתם בסביבה עם רכב עליו הותקנה מצלמה, אז אנחנו מאוד מעוניינים לדבר אתכם".

פרשת היעלמותה של קלואי סמית' התפוצצה בשעות הבוקר המוקדמות של יום שבת, כאשר מבצע החיפושים יצא לדרך. על פי הפרסומים, הוריה של הילדה יצאו לבלות איתה באתר הקמפינג ביום שישי וכשהתעוררו בסביבות השעה 06:00 ביום שלמחרת, לא היה כל סימן לילדה.

בים, באוויר וביבשה: סריקות אחר הילדה ממשיכים

חוקרי המשטרה התירו בינתיים לפרסם כי הורי הילדה ראו אותה בפעם האחרונה בסביבות השעה 01:30, כאשר היו איתה ב"אינטראקציה". טרם נחשף באיזו אינטראקציה מדובר. הוריה נחרדו לגלות בבוקר שהילדה נעלמה יחד עם שק השינה שלה. היא נראתה בפעם האחרונה עם פיג'מת אוברול בצבע ורוד, עם גוונים כחולים וצהובים.

אתר הקמפינג Blowholes שוכן מול מפרץ שארק, שבחופה המערבי של יבשת אוסטרליה, כ-75 ק"מ דרומית לעיירה קרנבון וכ-875 ק"מ צפונית לעיר פרת'. האתר גובל במי האוקיינוס ההודי מצד אחד והשממה הצחיחה של אזור הבושלנד בצדו השני.

מבצע החיפושים כולל צוותים רגליים, אוויריים ואפילו ימיים. אחת הסברות הראשונות שעלו לחוקרים הייתה שהילדה יצאה מהאוהל של הוריה לכיוון מי האוקיינוס ההודי, שם היא טבעה אחרי שנסחפה פנימה בזרמי הגאות. אף על פי כן, שייטים וצוללנים שהוזעקו למקום לא הצליחו למצוא במים שום אינדיקציה לכך שקלואי טבעה למוות.

"הסריקות שבוצעו באזור המים הן הטובות ביותר שיכולנו לעשות נכון לעכשיו", הוסיף המפקח מנדיי. "למרות זאת, לא מצאנו שום סימן לקלואי". מאז, הרשויות החליטו לצמצם את היקף החיפושים אחר הילדה במים ובמקום זה מתמקדים בסריקות על היבשה.

סברה נוספת שעלתה היא שקלואי נחטפה על ידי אדם זר בשעות הבוקר המוקדמות. שוטרים ערכו חיפושים בכל כלי הרכב שהיו באתר הקמפינג בזמן היעלמותה, אך לא התגלו שום ממצאים חשודים. מעבר לזה, שוטרי תנועה עצרו מכוניות וקרוואנים שחלפו באזור בכדי לחפש את הילדה בתאי המטען – אך עד כה לא התגלה דבר. מאז, גם בלשי רצח הוזעקו לזירה.

בהיעדר פריצת דרך בזירה או בחיפושים, רשויות האכיפה החלו לתלות פוסטרים עם תמונה של קלואי בבתי עסק ותחנות דלק ברדיוס של 1,000 ק"מ. כמו כן, הם קראו לתושבי חלקה המערבי של המדינה לדווח על כל רכב חשוד באזור וגם לבדוק היטב את פחי האשפה בתקווה אולי למצוא את שק השינה של הילדה.

"אנחנו מאוד דואגים לשלומה של קלואי", הוסיף המפקח מנדיי. "מציאתה והחזרה לחיק משפחתה נמצאים בראש סדר העדיפויות שלנו. אנחנו ממשיכים להשקיע את כל המשאבים שלנו בחקירה ואנחנו נמשיך לעשות זאת עד שנוכל לספק תשובות בנוגע לגורלה. כרגע אנחנו בוחנים את כל האפשרויות ולא שוללים שום דבר".