ח"כית מימינה: "נתניהו לא עזב את המרפסת, היה ונשאר מסית"

חברת הכנסת מימינה תקפה את ראש האופוזיציה לאחר שנעדר מהאזכרה הממלכתית לרצח רבין, אך מחקה אותו כעבור זמן מה. תגובות נזעמות גם באופוזיציה בעקבות דבריו של לפיד במליאה

זמן צפייה: 06:19

ביקורת חריגה במיוחד בימין כלפי נתניהו: חברת הכנסת שירלי פינטו (ימינה) הגיבה הערב (שני) בחשבון הטוויטר שלה להחלטה של ראש האופוזיציה בנימין נתניהו להיעדר מטקס האזכרה הממלכתי בהר הרצל לזכרו של יצחק רבין ז"ל. עם זאת, כעבור זמן מה מחקה את הציוץ.

הציוץ שאותו מחקה שירלי פינטו
הציוץ שאותו מחקה שירלי פינטו

"לפעמים נדמה שהוא אף פעם לא עזב את המרפסת ההיא (הכוונה למרפסת בנאומו בכיכר ציון לפני הרצח). מסית היה ומסית יישאר", כתבה פינטו. עוד כתבה כי "גם השנה נתניהו השתמש ברצח רבין כדי להסביר שבעצם הוא זה שמותקף".

לאחר שמחקה את הציוץ, כתבה פינטו: "הוצאתם את הדברים מפרופורציות, בסוף זה יום חשוב שנוגע בפצעים העמוקים בחברה הישראלית. רצח לא עניין של ימין ושמאל. נתניהו כבר חודשים רבים מסית נגד ראש הממשלה נגד שרת הפנים והממשלה. לנתניהו אין בעיה לחבק בביתו את איציק זרקא שעומד מול הבית של ראש הממשלה בנט וקורא לו 'בוגד' ועוד להטיף על הסתה".

גם באופוזיציה לא רגועים בעקבות דבריו של שר החוץ וראש הממשלה החליפי, יאיר לפיד, שאמר במליאה כי צאצאיו של רוצח ראש הממשלה, יגאל עמיר, יושבים כעת בכנסת.

"יאיר לפיד, תתבייש", כתבה ח"כ מיכל וולדיגר מהציונות הדתית. "נאום הסתה, שפל ומפלג, בטקס האזכרה ליצחק רבין. הטון השקט והמרגיע מנוגד לרפש, לזוהמה ולטינופת. בושה".

ראש מפלגתה של וולדיגר, ח"כ בצלאל סמוטריץ', כתב: "לשמוע את הנאום הממלכתי של גנץ, להשוות אותו למסע השנאה וההסתה המופרע של לפיד, ולהבין למה גנץ נפרד מלפיד בהזדמנות הראשונה. איזה הבדל".

יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו, אמר בנאומו כי "שנה אחר שנה יש מי שמשתמש ברצח רבין כדי לתקוף את המחנה שלי ואותו. 26 שנה שמעתי בטקסים את זה וחרקתי שיניים אך מילאתי את חובתי כראש הממשלה. כשבאתי שאלו למה באתי וכשאני לא בא - למה לא באתי. יש פה ראשי אופוזיציה שהחרימו ימי זיכרון אחרים ועליהם לא מדברים".