הורוביץ הציג: קיצור תורנויות בשני בתי"ח במרכז - כבר ב-2022

שר הבריאות הודיע על לוח זמנים חדש לקיצור התורנויות, והבטיח שהתוכנית תושלם במלואה. המתווה יסתיים ב-2025, ויתווספו אליו מרכזים רפואיים כבר בשנה הבאה. "חייבים לבצע את המהלך בהדרגה"

זמן צפייה: 04:27

שר הבריאות ניצן הורוביץ אמר הערב (שני) כי מתווה המתמחים יוחל בשלב הראשון ב-10 בתי חולים בפריפריה ובסוף שנת 2022 יורחב המתווה למחלקות פנימית ורפואה דחופה בשני בתי חולים במרכז הארץ. החל מסוף מרץ 2023 יחול המתווה על מחלקות פנימית ורפואה דחופה בכל בתי החולים בישראל. לדבריו, המתווה לקיצור תורנויות המתמחים יחול במלואו על מערכת הבריאות עד סוף שנת 2025.

הורוביץ אמר כי "בשבועות האחרונים פגשתי עשרות מתמחות ומתמחים ושמעתי את החששות מהמתווה" והוסיף "הייתי שמח להכריז כבר היום על החלת הסטנדרט החדש שקבענו באופן מיידי בכל מערכת הבריאות, אלא שהזנחה רבת שנים ותקצוב בחסר מחייבים לבצע את המהלך בהדרגה".

הפגנת מתמחים מול ביתו של הורוביץ
הפגנת מתמחים מול ביתו של הורוביץ

שר הבריאות הוסיף כי "רבים מכם חוששים שמתווה קיצור התורנויות שגיבשנו לא יושלם. זו אינה אפשרות מבחינתי. על מנת לספק לכם ודאות אני מציג בפניכם ובפני מערכת הבריאות כולה מפת דרכים ברורה המעגנת באופן ממשי את מחויבותנו להשלמת המהלך".

שרת הכלכלה אורנה ברביבאי ברכה על המתווה שהציג שר הבריאות: "הורדת היקף שעות העבודה למתמחים ברפואה הוא צעד משמעותי עבור דור העתיד של הרופאים בישראל ועבור כל אזרח במדינה. ההיתר עליו חתמתי והמתווה שגובש מביא בשורה ובכוונתי להמשיך לפעול להרחבתו על כלל המתמחים בבתי החולים בשנים הקרובות".

Ohqiyi
שרת הכלכלה אורנה ברביבאי | צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מוקדם יותר היום הגישו מאות מתמחים מכתבי התפטרות במסגרת השלב הראשון במחאה על מתווה קיצור התורנויות שאושר על ידי שרת הכלכלה ושר הבריאות. בשלב זה התפטרו מתמחים מ-35 מחלקות שונות ב-13 בתי חולים. "אם לא ישתנה המתווה, יוגשו בימים הקרובים מכתבי התפטרות בעשרות מחלקות נוספות".

מארגון המתמחים "מרשם" נמסר כי "בימים האחרונים נעשה מצידנו מאמץ כן מול השר הורוביץ ומשרד הבריאות אך לא היתה כל התקדמות. למעשה, לאורך כל השבועות האחרונים, למעט פגישה חטופה, שר הבריאות הדיר עצמו מהמגעים איתנו".