"26 שנה יש מי שמשתמש ברצח כדי לתקוף אותי" - סרוגים

"26 שנה יש מי שמשתמש ברצח כדי לתקוף אותי"

יום הזיכרון לראש הממשלה לשעבר יצחק רבין ז"ל התקיים היום (שני) במליאת הכנסת. נתניהו נאם: "26 שנים יש מי שמשתמש ברצח רבין כדי לתקוף את המחנה שלי ואותי"

author-image
"26 שנה יש מי שמשתמש ברצח כדי לתקוף אותי"
  (צילום: נועם מושקוביץ\ דוברות הכנסת)

בשעה זו מתקיימת במליאת הכנסת ישיבה מיוחדת לזכרו של ראש הממשלה ושר הביטחון יצחק רבין ז"ל, במלאת 26 שנים להירצחו, במעמד נשיא המדינה יצחק הרצוג, נשיאת בית המשפט העליון השופטת אסתר חיות ובני משפחת רבין.

הצטרפו לשידור החי:

"משהו בתמימות של החיים הפוליטים נשבר באותו לילה"

יו"ר הכנסת מיקי לוי, פתח את הכנס: "שלוש היריות שנורו בכיכר מלכי ישראל בליל הרביעי בנובמבר 95 עדיין מהדהדות בין כותלי הבית הזה ובתוך החברה הישראלית גם 26 שנים אחרי.

הרצח הטראומטי הזה השאיר בליבה של הדמוקרטיה הישראלית פצע קבוע שלא יכול להגליד. הטראומה וההלם של הלילה הקודר ההוא מלווים מאז כל ויכוח ומחלוקת שידענו. משהו בתמימות של החיים הפוליטיים בישראל נשבר באותו לילה והלך לבלי שוב. כי מאז אותו לילה אנחנו יודעים שזה יכול לקרות.

המליאה כעת (צילום: בנצי רובין\ סרוגים)

"הרוצח הנאלח שירה בגבו של ראש הממשלה ביצע פשע כנגד הדמוקרטיה הישראלית כולה. הוא ערער את היסודות עליהם מושתתת החברה שלנו.

שהרי כל הרעיון הדמוקרטי מבוסס על כך שאנו מנהלים את הויכוחים בינינו באמצעות נציגים שהעם בוחר, בשיח ובהצבעות של רוב ולא באלימות של כל דאלים גבר. יגאל עמיר ניסה לקבוע באמצעות יריות אקדח עבור העם בישראל עובדה פוליטית שהרוב לא בחר. הוא לקח בכוח הזרוע את הזכות ששמורה לכולנו לקבוע את עתידנו באופן דמוקרטי. בקלפי ובכנסת. על הפשע החמור, המסוכן והחצוף הזה אין מחילה ואין כפרה. הוא יישאר כתם אפל בהיסטוריה של מדינת ישראל".

(צילום: דוברות הכנסת – דני שם טוב)

בנט: לא הימין רצח את רבין

רה"מ בנט פתח ואמר כי: "לא הימין רצח את רבין. לא הדתיים רצחו את רבין, רק יגאל עמיר רצח את רבין".

(צילום: דוברות הכנסת)

והוסיף: "אני מקווה שלמדנו שאם חלילה נקום איש על רעהו פה במדינה הטובה שלנו, אם ניתן לשנאה לחלחל ולחצוץ בינינו, אם ניתן להכללות להשתלט על השיח בינינו, נאבד את כל מה שיקר לכולנו. וחלילה נאבד גם את המדינה שלנו. אנחנו, הדור הזה, שרובנו כבר נולדנו במדינת ישראל, לוקחים אותה כדבר מובן מאליו. ישראל היא לא דבר מובן מאליו".

נתניהו: "הקונסוליה האמריקאית לא צריכה להיפתח"

"אני חייב לומר לכם כמי שאישר הרבה מאוד מבצעים מעבר לקווי האויב, אני יודע את כובד האחריות שהוא נשא על כתפיו ואני מתאר לעצמי מה עבר בראשו ובליבו כשאישר ללוחמי צה"ל לטוס למשימת החילוץ של החטופים בלב אפריקה", פתח נתניהו.

(צילום: דוברות הכנסת)

על פתיחת הקונסוליה הפלסטינית המסתמנת, אמר נתניהו: "לאחר שפעלנו והבאנו הכרה אמריקנית בירושלים כבירת ישראל והעברת השגרירות האמריקנית אליה יש להתייצב בתקיפות נגד כל ניסיון לפגוע במעמדה של ירושלים כבירתה המאוחדת של ישראל על ידי התפשרות עם פתיחת קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בלב ירושלים. היא נסגרה. היא לא צריכה להיפתח שם".

"וכמובן שהדבר החשוב ביותר הוא להמשיך למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, ולעולם לא לוותר על עצמאות הפעולה שלנו נגד הגרעין האיראני. עלינו להיות מסוגלים להגן על עצמנו בכוחות עצמנו – ברשות עצמנו ובמועד שנקבע בעצמנו". אמר ביחס לאיראן.

הסכמי אוסלו

רבין חתם על הסכמי אוסלו מתוך הנחה שערפאת ואש״ף יזנחו את מחויבותם להשמדת ישראל ויילחמו בטרור בצורה חסרת-פשרות. זה לא קרה. אני חשבתי שהדבר מחייב אותנו לא רק לשקול מחדש את ההסכמים הללו אלא גם לפעול לטובת מה שהאמנתי בו במשך שנים רבות: שאת השלום עם עוד מדינות ערביות רבות נשיג לא דרך רמאללה, אלא בציר 'עוקף רמאללה'. תמיד האמנתי שאם השלום עם מדינות-ערב יהיה תלוי בהסכמת הפלסטינים, לעולם לא יהיה שלום. יכול להיות שהם יהיו האחרונים ובטח לא הראשונים ואולי הם לא יבואו בכלל.

אז למה לחכות, למה לתת להם וטו ולמה לשים את השלום בידיים שלהם? הסכמי אוסלו המחישו שלא ניתן להשיג שלום בר-קיימא על יסודות של תקוות בלבד – ובוודאי לא על בָּסִיס של תקוות-שווא. תמיד האמנתי ששלום עושים עם אויבים – אבל רק עם אלה שמחליטים להפסיק להיות אויבים.

נתניהו: אמרתי שרבין אינו בוגד

לא עושים שלום מדומה – עם מי שמשתמשים בהסכם שלום כדי לשפר עמדות להמשך המאבק בישראל. ובהקשר זה אני חוזר ואומר: אין דבר כזה 'קורבנות שלום'. יש 'קורבנות טרור'. טרור הוא טרור, ושלום הוא שלום! הפולמוס עם עמדת הממשלה דאז היה מהותי, תקיף וחריף – כיוון שהוא עסק בנושאים גורליים לקיומנו ולעתידנו. אבל גם בלהט הוויכוח אמרתי שוב ושוב, מעל כל במה – וזה מתועד: "יש לנו עניין עם יריבים פוליטיים, לא עם אויבים. בני עַם אחד אנחנו". אמרתי: 'רבין אינו בוגד. הוא טועה, אבל הוא אינו בוגד'.

מעל דוכן הכנסת, חודש לפני הרצח, אמרתי בצורה חד-משמעית: "התופעה הזאת של כינוי מנהיגי ישראל בתואר 'רוצחים' ו'בוגדים' – רבין רוצח, בגין רוצח, שמיר רוצח,שרון רוצח – אלה דברים שהיו פסולים תמיד, ואנחנו מגנים זאת בכל פה". עוד הוספתי: "מה שעלינו לעשות כולנו יחד הוא להתייצב נגד התופעות הללו ונגד כל ניסיון להכתים את הציבור שיושב כאן בכתמים של אותו קומץ קטן וקיצוני".

עוד באותו נושא

עימות במליאה: "צאצאיו של יגאל עמיר יושבים בכנסת"


39

זאת האמת – וכל שקר אחר שחוזרים עליו שוב ושוב, לא יהפוך להיות אמת! יש צד אחד שכל מה שהוא אומר ועושה, כולל הביטויים הקיצוניים ביותר (כולל הצגת חבלי תלייה,וגיליוטינות וביזוי סמלי המדינה), זה 'דמוקרטיה', 'ממלכתיות', 'חופש הביטוי'.

ויש צד אחר – אנחנו – שגם כשאנו מבטאים עמדות שמייצגות את רוב הציבור הישראלי –עמדות לגיטימיות – לא חבלי תלייה ולא גיליוטינות ולא ביזוי סמלי המדינה – זה כבר מתויג כ'הסתה', 'שיח שנאה', פילוג', 'שיסוי', 'וולגריות'. עכשיו יש גם תוספת חדשה: ׳חוסר ממלכתיות׳.

שנה אחרי שנה יש מי שמשתמש ברצח רבין כדי לתקוף את המחנה שלי ואותו. 26 שנה שמעתי בטקסים את זה וחרקתי שן אך מילאתי את חובתי כראש הממשלה. כשבאתי שאלו למה באתי וכשאני לא בא – למה לא באתי. יש פה ראשי אופוזיציה שהחרימו ימי זיכרון אחרים ועליהם לא מדברים", חתם נתניהו

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
31 תגובות - 19 דיונים מיין לפי
1
לוקחים גופה של...
רוני | 18-10-2021 17:26
לוקחים גופה של בן אדם, בן אדם שמת ומנצלים את זה להשתלחות פוליטית. על זה נאמר מועיל יותר במותו מאשר מזה שהוא חי
2
לפיד ...
סיסו | 18-10-2021 17:30
לפיד זבל בן זבל אך האבא כך הבן
3
לפיד
א | 18-10-2021 17:34
האפס מלוכלך לך לעזאזל טינופת איך אתה לא מתביש אמר הצאצאים של הרוצח יושבים בכנסת האיש הזה זבל לזרוק אותו מהכנסת חלאה
מספיק לקרוא...
ר.מ. | 18-10-2021 19:10
מספיק לקרוא את תגובתך את השפה המלוכלכת המסיתה ולדעת שיאיר לפיד צודק בכל מילה
4
איזה מזל שיש...
אחת | 18-10-2021 17:45
איזה מזל שיש את יום הזכרון לרבין שבו אפשר לנגוח, להשתלח לחבוט ולשסות הצד הימני של המערכת הפוליטית ללא גבול, וללא כל חשש שהעיתונות השמאלית תיילל על הסתה נגד הימין. בזכות יום זה, כל חברי הגועליציה נמצאים פתאום בארץ ומגיחים לפתע לישיבות. בשאר הימים הם לא בארץ. מדלגים ממדינה למדינה על חשבוננו וישיבות הממשלה מנוהלות בחסר ו/או על ידי נציגים פקידותיים שלא הבחרו בידי הציבור. יופי של שינוי ואחריות אישית קיבלנו.
מספיק עם...
מרקו החרותניק | 20-10-2021 21:09
מספיק עם הפילוג והשנאה שהנאשם השתיל לנוחות רבים למרבה הצער. שמאל ימין שני עמים שונאים לתורת ההפרש ומשול של הנאשם.
5
לרבקה ציוני: ההסתה היחידה היא מהמחנה ש ל ך -
אוראל זר זהבי | 18-10-2021 17:47
שמסית והסית נגד הימין כל הזמן - הסית נגדו על ימין ועל שמאל תרתי משמע - בשם הרצח רדפתם אותנו - חגגתם רצח של תינוקות ועוברים חפים מפשע - טענתם שזאת הייתה קארמה לכאורה על רצח רבין - הפללתם והכללתם את כל הימין - אז תהיו בשקט - קוזקים נגזלים!
פסיכופט ...
מרקו החרותניק | 20-10-2021 21:06
פסיכופט
6
כמה רעל וכמה...
שרון בן-זאב | 18-10-2021 17:47
כמה רעל וכמה ארס, אתה מוציא יאיר לפיד. תתבייש לך !!!! למה אתה למשל, לא מגנה חברי כנסת - מהרשימה המשותפת ורעם, שבאופן שיטתי - מסיתים ופועלים נגד מדינת ישראל ?! סיבה אחת : אם תדבר נגדם, מחר אין ממשלת עינוי ????????????????
7
היי - בנט: חבל שהזכרת לשמאל עובדות - עכשיו
אוראל זר זהבי | 18-10-2021 17:49
השמאל יפסיק לאתרג אותך - ויראה בך מסית , משסה ומפלג כמו ביבי - והמבין יבין.
8
תמיד ה0מאלנים הסיתו...
אזרח מודאג | 18-10-2021 18:12
תמיד ה0מאלנים הסיתו מסיתים ויסיתו...למרות הכל יגידו שהם הכי צודקים כי הם הגזע הלבן????????
אתה חולה...
מרקוביץ אברהם | 20-10-2021 21:03
אתה חולה בבביזם זה לא באמת אתה זו המחלה הממארת שנדבקת בה.
, צודק....
עולם הפוך ראיתי...ראייה סלקטיבית באופן מפואר. | 18-10-2021 18:48
, צודק. השמאלנים לא רק הסיתו - גם רצחו. למשל, רצחו את אמיל גרינצווייג בהפגנה בירושלים, רצחו את ראש הממשלה רבין... זה הכל השמאל הרצחני הזה.
9
למה שמושחתיהו לא...
מסכן מושחתיהו ... ממש עושים לו רצח אופי ... | 18-10-2021 18:15
למה שמושחתיהו לא יתקרבן ? מה הוא ישב על המרפסת בככר ציון , מדושן עונג כשהאספסוף צרח מוות לרבין ? למה הוא הלך לפני ארון מתים בהפגנה ברעננה ? על מה יש לו להתבייש , על השקרים ? ההבטחות הריקות מתוכן ? ההסתה ? ... רק אידיוט יצפה מסוציופט זקן על סף טירוף , עם התנהלות של מגלומן פסיכוטי ופרנואידי שיתנצל על משהו ...
10
מתי השמאל יבין...
צ | 18-10-2021 18:24
מתי השמאל יבין שהם מעוט בארץ הזו . ורק בזכותם של גנבי הקולות של הימין הם נמצאים בממששת המנדטים . רוב העם רוצא את נתניהו בשילוטון
כן רוב...
מרקו החרותניק | 20-10-2021 20:59
כן רוב העם רוצה להתאבד . אתה אומר בושה וחרפה גנב לכם את המוח.
, לא....
דמוקטטור | 18-10-2021 18:53
, לא. לא רוב העם רוצה את נתניהו. במשטר הפרלמנטרי שלנו, רצון העם מובע באמצעות חברי הכנסת. הקואליציה הנוכחית קיבלה רוב בכנסת. אגב, הליכוד קיבל בבחירות האחרונות כרבע מקולות הבוחרים. גם בהנחה שרוב בוחרי הליכוד בחרו בנתניהו - זה אינו רוב העם. מבין יתר המפלגות שתמכו בנתניהו - ממש לא ברור שכל המצביעים להן רוצים את נתניהו בראש הממשלה.
, רוב...
לא נכון ... | 18-10-2021 18:50
, רוב העם לא רוצה את נתניהו , היו 4 מערכות בחירות בכולן ,לא הצליח להרכיב ממשלה , כוחו גם נחלש מבחינת לבחירות אם נקח בחשבון את העובדה שהליכוד התאחד עם כחלון ועם אורלי לוי , שאר הגוש שאיתו .... ליצמן , דרעי , גפני ... הם לא ימין , ולא לאומיים , ולא ציונים , רובם לא משרתים בצבא , חלקם אפילו לא מכירים במדינה הציונית ...
11
בכייניהו
Aladdin | 18-10-2021 18:45
בכייניהו
12
נדב איל על...
קראתי התרשמתי, איפה ישנם עוד אנשים כאלה | 18-10-2021 19:05
נדב איל על יצחק רבין : לא חפיפניקיות. יסודיות. לא חלקלקות, כנות קשה. לא מתגאה שהוא ישן טוב בלילה, שנתו נודדת. לא טוב בנאומים. טוב מאוד בביצועים. לא זורק אחריות על זוטרים, מקורבים ובני משפחה. לוקח על עצמו. לא מצחיק. לא משתעשע. קודר, מהוסס. כועס הרבה ונרגע מהר. לא חנפן. לא מלך ישראל. לא טוב בנאומים באנגלית. טוב ביחסים עם העולם; זוכה לכבוד. לא טוב בפוליטיקה קטנה. טוב מאוד באסטרטגיה; מבין ראשון שהאיראנים הם האיום הקיומי. לא אוהב עיתונאים וגם לא שונא אותם. לא מעשן סיגרים. רק סיגריות. משנורר לפעמים. הולך לשיחות קשות. עם הורים שכולים. עם ציבור שראה פיגוע. עם בן גוריון שאומר לו שהבית השלישי עומד ליפול בגללו. מתמוטט אחר כך. קם ומנהיג את צהל שהכין למלחמת ששת הימים. לא אומר בליבו: כולם קטנים עליי. המדינה קטנה עליי. לא שחצן. תגידו עליו מה שתרצו. שחצן - לא. לא לוקח את עצמו ברצינות. עומד קצת בצד. ביישן. לא סוציאליסט גדול ולא קפיטליסט גדול. עושה מה שעובד טוב. לא מתקפל ברוח. לא מזגזג הרבה. חושב שיש אפשרות לשלום. מסכן הרבה למען האפשרות הזו. לא מאמין בכתובת בית ראש הממשלה. מאמין בדרכו. צודק יותר או טועה יותר, הוא שילם את המחיר העליון. נרצח. אתם חושבים שכל זה בעבר. אבל אם זה בעבר שלנו, זה חלק מאיתנו. זה עוד חי ויכול להיות שוב.
13
אדון בנט הרע...
משה | 18-10-2021 23:17
אדון בנט הרע האכזרי כבר נעשה ויודעים על ידי מי ובתמיכה של מי ואיזה צד פוליטי.זו המציאות המרה כמו שצין יושב ראש הכנסת ולא ניתן ליפית את המציאות המרה שעדין קימית
14
נהנתניהו, קצנו ממעלליך...
אהובה | 19-10-2021 9:37
נהנתניהו, קצנו ממעלליך והפרד ומשול. צא מחיינו ויטב לנו.
15
מי שלא מכיר...
Bb שחקן על | 20-10-2021 7:48
מי שלא מכיר את bb יחשוב שהדמוקרט הגדול שעומד בראש המחנה הדמוקרטי הגדול, עומד לפניו. איש הטעויות וההטעיות הגדול מכולם, עומד כהרגלו ומטיף מוסר דמוקראטי
מטיף לך...
המיואש | 20-10-2021 15:30
מטיף לך את האמת הפשוטה
16
שכחת כמה...
ברטל | 20-10-2021 9:29
שכחת כמה עובדות בסיסיות כמו שהיה טוב בלירות על לוחמים יהודים ועל מפעילים מול חופי תל אביב. דפקנו אותם על האוניה סופרנו אותם במים. שכחת את הפקודות שלו לשבור רגליים שכחת אם הביטויים הקשים המפלגים כמו פרופלורים את.ההחלטות.שקיבל בעל כורחו כי ביילין ופרס עבדו.עליו את המחבלים שהביא מטוניס את הרובים שנתן.להם להרוג בנו ושכחת את בקבוק הוויסקי, את חשבון הדולרים את המתנות שאשתו מיהרה להחליף.
17
משפחת רבין הפכה...
ברטל | 20-10-2021 9:36
משפחת רבין הפכה למשפחה מאוסה. המאיסו עלינו כל פרט שקשור ברבין. גם מי שהצביע לו בעבר כמוני מתבייש מול ההתנהלות הזו.
תתבייש רבין...
מרקוביץ אברהם - החרותניק | 20-10-2021 20:54
תתבייש רבין נרצח בגלל ההסתה של נתניהו. אתה עושה שקר בנפשך לא אשכח את נאומו מהמרפסת בכיכר ציון נאום רווי שנאה והסתה כשמסביב מלקטים של הליכוד של רבין במדי אס אס. את זה אסור לשכוח וללא ספק ללא האירוע הזה אני בטוח שלא היה נוצר אצל המטורף יגאל אמיר הכרה שדמו של ראש ממשלת ישראל הותר.
אתה מנובל...
יגאאל | 20-10-2021 14:18
אתה מנובל ,לא היי רוצחים אביך או סבך ,היית רוקד? חתיכת אפס ,נתניהו רשע מרושע ,אפילו אם ימשיך לחמוק ,אבל מדין הקדוש ברוך הוא ,לא יחמוק ,וכל מי שתומך בו כמו שקד הילדה התמוהה,ה' רואה ויקרא לכולכם לדין. אז מה יעשה נתניהו ,יגיד זה לא הוא ,אז מי אשתו.?
18
אויש איזה מסכן....
זיכרון ארוך | 20-10-2021 11:11
אויש איזה מסכן. הסית לרצח במשך חודשים, וזוכרים לו את זה. ביבי מותק אין חוק התיישנות על רצח, לא ישכחו לך את זה
תקשיב לי טוב - חתיכת שקרן ארור:
אוראל זר זהבי | 21-10-2021 10:37
ביבי לא הסית ולא נעליים - אתם בעצמכם הסתתם כל הזמן - אז תסתמו את הג'ורות שלכם!
19
לפיד , גנץ , גבאי ובוז'י הם ההוחה לכך
אוראל זר זהבי | 21-10-2021 10:36
שהשמאל המתון שונא ישראל לא פחות מהשמאל הקיצוני - והמבין יבין. צבועים!!!!!