קולין פאוול, מזכיר המדינה השחור הראשון של ארצות הברית שכיהן בתקופת נשיאותו של ג'ורג' וו. בוש, מת היום (שני) מסיבוכי נגיף הקורונה בגיל 84. פאוול היה ראש המטות המשולבים של ארה"ב בתקופת מלחמת המפרץ הראשונה והשפיע רבות על עיצוב מדיניות החוץ האמריקנית.

"הגנרל קולין לות'ר פאוול מת הבוקר עקב סיבוכי קורונה", כתבה משפחתו בפייסבוק, וציינו כי היה מחוסן נגד הנגיף. "איבדנו בעל יוצא דופן ואוהב, אבא, סבא ואמריקני גדול".

קולין פאוול נפטר (צילום: reuters)
קולין פאוול לשעבר מזכיר המדינה של ארה"ב | צילום: reuters

הנשיא לשעבר ג'ורג' בוש ספד לו: "לורה ואני עצובים מאוד על מותו של קולין פאוול, הוא היה משרת ציבור מעולה עוד מימיו כחייל במהלך מלחמת ויטנאם. נשיאים רבים סמכו על עצותיו של פאוול... הוא היה אדם מכובד בבית ומעבר לים והחשוב ביותר - קולין היה איש משפחה וחבר. אנו שולחים למשפחה את תנחומינו כשהם נזכרים בחייו של איש מדהים".

את הקריירה הצבאית שלו התחיל פאוול במלחמת ויטנאם בה נלחם ואף נפצע בה. במהלך שירותו הצבאי והאזרחי זכה לעיטורים רבים, בין השאר לעיטור גבוה על סיוע בחילוץ חיילים וקצינים מזירת התרסקות מסוק. כששירת בתפקיד המקביל לסמג"ד מונה לנהל את חקירת הנסיבות שהובילו לטבח מי ליי, בו נהרגו מאות אזרחים חפים מפשע. חקירתו הפריכה את החשד לטיוח.

קולין פאוול נפטר (צילום: reuters)
קולין פאוול, לשעבר מזכיר המדינה של ארה"ב | צילום: reuters

ב-1989 מונה פאוול ליושב ראש המטות המשולבים, והיה גם לאדם השחור הראשון בתפקיד הקצין הבכיר ביותר בארה"ב, וגם לאדם הצעיר ביותר המכהן בו. כשמונה למזכיר המדינה האמריקני ב-2001 היה לגבר השחור בדרגה הבכירה ביותר בהיסטוריה של ארצות הברית.