ארה"ב: קולין פאוול, מזכיר המדינה והרמטכ"ל לשעבר, מת מקורונה

פאוול, שהיה האפרו-אמריקני הראשון שכיהן כמזכיר המדינה, הלך לעולמו לאחר סיבוכים של נגיף הקורונה. הוא היה ממעצבי מדיניות החוץ של ארה"ב בסוף המאה ה-20 ותחילת המאה ה-21 ומת בגיל 84

קולין פאוול
קולין פאוול | צילום: רויטרס

קולין פאוול, מזכיר המדינה ורמטכ"ל צבא ארה"ב לשעבר, מת היום (שני) בגיל 84, מסיבוכים של נגיף הקורונה. פאוול היה האפרו אמריקני הראשון שכיהן כמזכיר המדינה של ארה"ב ושימש בתפקיד בזמן כהונתו של הנשיא ג'ורג' בוש הבן, בין השנים 2005-2001.

מזכיר המדינה האמריקני, אנטוני בלינקן, ספד לפאוול ואמר כי "הוא נתן למחלקת המדינה את המיטב במנהיגותו, ניסיונו והפטריוטיזם שלו. הוא נתן לנו את כנותו ויושרתו ולכן מחלקת המדינה אהבה אותו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנרצח ה-100 בחברה הערבית: בן 44 נורה למוות בדיר אל-אסד

בפעם השנייה תוך שבוע: אדם נורה למוות בקמפוס בלואיזיאנה

הודו: לפחות 25 הרוגים בעקבות גשמים עזים שהובילו לשיטפונות

פאוול, שנולד בשנת 1937, שירת עשרות שנים בצבא האמריקני, כיהן כיועץ לביטחון לאומי של הנשיא רונלד רייגן, ושימש כרמטכ"ל צבא ארה"ב הצעיר ביותר והראשון ממוצא אפרו אמריקני, במהלך מלחמת המפרץ שפרצה ב-1991.

לאחר מכן, היה פאוול אחת הדמויות האהודות בציבור האמריקני ורבים העריכו שיהיה הנשיא האפרו אמריקני הראשון של ארה"ב, אך הפופולריות שלו דעכה לאחר ששימש כמזכיר המדינה ערב ובזמן מלחמת עיראק ב-2003, בממשלו של הנשיא בוש הבן. פאוול סייע לבוש לבנות קואליציה בינלאומית למלחמה בטרור לאחר פיגועי ה-11 בספטמבר וכן לפלישה האמריקנית לאפגניסטן.

בשנת 2003, נאם פאוול כמזכיר המדינה של ארה"ב בפני האו"ם וטען כי בידי מדינתו מידע מהימן שעיראק הטעתה את פקחי האו"ם ומסתירה נשק להשמדה המונית. הוא ציין כי בידי סאדם חוסיין יש נשק ביולוגי ואפשרות לייצר כמויות גדולות נוספות של נשק לא קונבנציונאלי. עם זאת, לאחר הפלישה האמריקנית לעיראק והפלתו של סדאם חוסיין, לא מצאו הפקחים מאגרי נשק ביולוגי במדינה. בעקבות תמיכתו של פאוול במלחמת עיראק והסתבכותה ארוכת השנים של ארה"ב במדינה נפגעה התמיכה הציבורית בפאוול.

פאוול, שהתאכזב במשך השנים מהמפלגה הרפובליקנית, הפך בזקנתו לתומך המפלגה הדמוקרטית ותמך וסייע לברק אובמה בשנת 2008 להיבחר לנשיא ארה"ב. לאחר שפרש מהזירה הפוליטית, עבד קולין פאוול כיועץ אסטרטגי בכיר בקרן ההון קליינר פרקינס. משפחתו מסרה לאחר מותו "איבדנו אדם יוצא דופן, בעל, אב וסב אוהב ואמריקני גדול" וציינו כי היה מחוסן נגד נגיף הקורונה.