לפני שלושה שבועות, בשעת לילה מאוחרת בחג הסוכות, קרתה טרגדיה בקומת הקרקע ברחוב שאול המלך בפתח תקווה, כשאש שפרצה בלב הסלון כילתה הכול והביאה למותו של אמיל בן ה-12. "פה הילד שלי נשרף, אני לא יכול לראות את זה", שחזר גדי אלופר את התופת, כשפסע לראשונה בביתו מאז השריפה שבה איבד את בנו. "זה קרה כל כך מהר, בתוך רגע כל הבית בער והאש העיפה אותי".

כשגדי הריח את ריח העשן הסמיך וראה את הלהבות, הוא זינק ממיטתו, העיר את בנו הבכור אמיל ורץ עם שני ילדיו א' ו-י' אל מחוץ לדירה. עם זאת, הוא לא ידע אז שאמיל נשאר לישון במיטתו: "בכל הכוחות שלי צעקתי לו, והילד לא התעורר. ואז, מבין הלהבות, הוא קרא 'אבא' - ולא יכולתי להציל אותו". בשבוע שעבר הוא ביקר לראשונה יחד עם א' ו-י' בביתם מאז שנשרף כליל.

 הבית לאחר השריפה שבה נספה הילד בן ה-12 בפתח תקווה (צילום: חדשות 12)
הבית השרוף | צילום: חדשות 12

בזמן שאמיל נאבק על חייו בבית החולים שניידר, התבררה סיבת הדליקה - אחת הסוללות של הקורקינט החשמלי שהוטען בסלון עלתה בלהבות. שלושה ימים לאחר שחולץ במצב אנוש מן הדירה הבוערת נקבע מותו בבית החולים, ולאחר מותו פנה אביו בתחינה אל ציבור הרוכבים: "אני מבקש בכל לשון של בקשה מכולם - אל תכניסו את האופניים ואת הקורקינטים הביתה. אל תגידו 'לי זה לא יקרה'".

בדירה שעלתה באש התגורר גדי, שלו נותרו חמישה ילדים נוספים שאינם גרים איתו בקביעות וכעת הוא נותר לבדו, חסר כל, כשבני משפחתו מנסים לסייע ולתמוך בו. בימים אלה חברת "עמידר" החלה בשיפוץ הבית, ואילו גדי מתגורר זמנית במלונית בבת-ים. "הוא נורא חיכה לבר-המצווה של אמיל, הוא חלם לחגוג לו בכותל" סיפרו קרוביו. "אמיל היה ילד מאוד חכם, ניהל דף ביוטיוב שבו העלה סרטונים מצחיקים ומרגשים".

בשבוע שעבר, שלושה שבועות אחרי התופת, ניסו בני המשפחה לעמוד על רגליהם כשחגגו יום הולדת לשני אחיו של אמיל, א' ול'. האירוע והפקתו - מהכיבוד, המתנות והקישוטים - נתרמו כולם למען המשפחה. אפילו כוכב הילדים מני ממטרה הגיע בכבודו ובעצמו לשמח את הילדים. האירוע התקיים בגן הילדים שמנהלת אחייניתו של גדי בראש העין.

ניצולי השריפה שבה  נספה הילד בן ה-12 בפתח תקווה (צילום: חדשות 12)
גדי אלופר בכניסה לדירה השרופה | צילום: חדשות 12

"אמיל מסתכל עליכם מלמעלה, הוא מחבק וגאה בכם", אמר גדי לאחיו של אמיל, מחוץ למה שהיה פעם ביתם. "הוא רוצה שתהיו ילדים, מלח הארץ, שהוא יתגאה בכם". אחר כך שב גדי בחזרה אל תוך הבית, הסתובב בו שוב וניסה להיזכר בשעות שקדמו לשרפה. "אני יודע שעם ישראל רחמן, יש לו את מילת הרחמים והאהבה. אני מאמין שהמדינה תעזור לי ותיתן לי בית יותר גדול מזה כדי שאוכל לגדל לתפארת חמישה ילדים".

הדיווח הראשוני על השריפה התקבל במוקדי הכבאות ומד"א סמוך לשעה 02:30 בלילה. האש פרצה בדירה בקומה הראשונה בבניין הממוקם ברחוב שאול המלך בפתח תקווה. צוותי כיבוי מהתחנה המקומית שהוזעקו למקום השיגו שליטה על האש. מפקד האירוע ממערך הכבאות, רב-רשף עוז כהן, סיפר: "כשהגענו למקום הבחנתי בעשן רב שאופף את הבניין וכן בלהבות שיוצאות מחלון הדירה. כבר במקום הייתה אינדיקציה שישנו ילד כבן 12 לכוד בדירה. לוחמי האש מיד חתרו למגע אל הדירה, איתרו את הילד והוציאו אותו לגורמי הרפואה".