ראש ממשלת ספרד הבטיח: הוצאת הזנות אל מחוץ לחוק

פדרו סנצ'ז, מנהיג המפלגה הסוציאליסטית במדינה, הבטיח בכנס המפלגה כי יחזיר את הזנות להיות עבירה פלילית. מאז 1995 חלה אי-הפללה על שירותי המין במדינה וכ-300 אלף נשים עובדות בזנות

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז | צילום: רויטרס

ראש ממשלת ספרד פדרו סנצ'ז הבטיח אמש (ראשון) להוציא מחוץ לחוק את הזנות במדינה ולהפוך אותה לעבירה פלילית. בנאום בכנס לתומכי המפלגה הסוציאליסטית, אליה הוא משתייך, אמר כי הזנות היא עבדות של נשים. אי הפללה של זנות נהוגה בספרד מאז 1995.

בין השנים 1995 ועד 2016 האו"ם העריך כי תעשיית המין במדינה הגיעה לשווי של 4.2 מיליארד דולר. מחקר מצא כי אחד מכל שלושה גברים בספרד שילם על מין ודו"ח אחר העריך כי השיעור עלול להגיע עד ל-39%. בנוסף, מחקר אחר קבע כי ספרד מהווה המרכז השלישי בגודלו בעולם לזנות - אחרי תאילנד ופורטו ריקו.

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנרצח ה-100 בחברה הערבית: בן 44 נורה למוות בדיר אל-אסד

בפעם השנייה תוך שבוע: אדם נורה למוות בקמפוס בלואיזיאנה

הודו: לפחות 25 הרוגים בעקבות גשמים עזים שהובילו לשיטפונות

הזנות אינה ממוסדת בספרד ולא חלה עליה רגולציה, לא מוטלים עונשים על מי שמציעה שירותי מין כל עוד זה לא ענשה במקומות ציבוריים. סרסור או שידול לזנות הוא לא חוקי. התעשייה במדינה גדלה מאז שחלה אי-הפללה ולפי הערכות כ-300 אלף נשים עובדות בזנות.

כבר ב-2019 מפלגתו של סנצ'ז פרסמה הבטחת בחירות כי תוציא את הזנות מחוץ לחוק, במהלך שאמור היה להביא למפלגה קולות נשים. במצע היה כתוב כי "זנות היא אחת הצורות הגרועות ביותר של אלימות נגד נשים". עם זאת, עד כה לא נעשו צעדים משמעותיים מצדם.