עדות מיכל קליין: "מה שקשור למשפחת נתניהו - דרש אישור מישועה"

אחרי שהסתיימה עדותו של העורך הראשי לשעבר של "וואלה", עלתה להעיד ראש מערכת החדשות לשעבר שסיפרה על ההתנהלות: "אילן נתן לי הוראות מתי, איך ולכמה זמן להעלות תמונות של שרה נתניהו"

מיכל קליין

מיכל קליין, ראש מערכת החדשות לשעבר בוואלה הגיעה היום (שני) לבית המשפט לתת את עדותה בתיק 4000. קליין הצטרפה למערכת החדשות וואלה בשנת 2008 וכיהנה בתפקידה הבכיר מאז 2016. קליין כיהנה בתפקידה הבכיר תחת העורך הראשי של אתר וואלה בשנים 2016-2018 והמנכ"ל הנוכחי של חברת חדשות 13 - אבירם אלעד.

בעדותה סיפרה קליין כי הפעם הראשונה בה הייתה התערבות מצד ההנהלה בתכני האתר קרתה ב-2013, כאשר כיהנה בתפקיד רכזת כתבים: "ישבנו בדסק הועלינו ידיעה על דו"ח העוני, אלא שאז ניגשו לראש הדסק ואמרו לו שהידיעה צריכה לרדת. ניגשו למיטב זכרוני ל ינון מגל וטלי בן עובדיה".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

הנרצח ה-100 בחברה הערבית: בן 44 נורה למוות בדיר אל-אסד

בפעם השנייה תוך שבוע: אדם נורה למוות בקמפוס בלואיזיאנה

הודו: לפחות 25 הרוגים בעקבות גשמים עזים שהובילו לשיטפונות

אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר, במהלך עדותו בבית המשפט
אילן ישועה, מנכ''ל וואלה לשעבר, במהלך עדותו בבית המשפט | צילום: איור: ביאנה זקוטניק

עוד מדבריה של קליין בביהמ"ש: "כשמוניתי להיות ראש מערכת חדשות, ידעתי והבנתי שקורים דברים. הבנתי מאילן (ישועה) שכל מה שקשור במשפחת נתניהו - צריך לאת אישורו. במקביל, התתלתי לקבל הודעות לתקשורת מניר חפץ (יועץ התקשרות למשפחת נתניהו), בדרך כלל תמונות של שרה נתניהו. לאחר מכן הייתי מקבלת מאילן הוראות מתי, איך ולכמה זמן להעלות אותן".

בהתייחסה לאשתו של ראש הממשלה לשעבר נתניהו, אמרה קליין: "היו אייטמים חיובייים שנגעו בדרך כלל בגברת נתניהו שהגיעו אליי מניר חפץ, עם הוראה מפורשת מאילן ישועה. אייטמים שיש בהם ביקורת על ראש הממשלה וסביבתו - אותם הייתי צריכה לאשר עם ישועה, ובחלק מהפעמים הכותרת השתנתה". עוד הוסיפה ראש מערכת החדשות של וואלה לשעבר: "הייתי מאשרת עם אילן איך לסקר את ראש הממשלה. בחלק גדול מהפרסומים שכבר עלו לאתר, אילן (ישועה) ביקש מאיתנו לשנות כותרת או לדרדר אותם מהכותרת הראשית".

בנימין ושרה נתניהו
בנימין ושרה נתניהו | צילום: רויטרס

עוד הוסיפה לומר קליין: "ישועה היה אומר על הבקשות להטיית הסיקור כי 'אנחנו צריכים את זה'. בכל תקופתי בוואלה, האתר לא נערך עם מטען אידיאולוגי. הידיעות נבחנו לפי פרמטרים של אמינות, חשיבות עיתונאית ועניין". בהמשך התייחסה לחשיפת הפרשה: "אחרי פרסום התחקיר של גידי וייץ - הייתה אווירה מאוד לא נעימה בקרב הכתבים".

בתשובה לשאלה מדוע, למרות החוויות והתחושות שתוארו בעדותה המשיכה קליין לעבוד באתר, ענתה כי "הייתי בלחץ סביב הבקשות של אילן, לפעמים התביישתי. אבל אהבתי את המערכת, הרגשתי שיש לי אחריות. היה אתר חדשות לפניי ואחריי. היה ברור שמישהו יחליף אותי, הבנתי שאם זו לא תהיה אני, זה יהיה מישהו אחר. אהבתי את העבודה שלי, והייתה לי משפחה לפרנס".