ניאופרם, שבבעלות איש העסקים דוד פורר, מבעלי השליטה בבזק ומעשירי המשק, מאבדת את השליטה על סימילאק, מותג מזון התינוקות השני בגודלו בישראל, שהייתה אחראית על מכירתו ועל הפצתו בישראל במשך כ-30 שנה. לממון ול-ynet נודע כי אבוט, יצרנית התרופות הבינלאומית ויצרנית סימילאק, החליטה להעביר את מכירות המותג מידי ניאופרם לידי הנציגות המקומית של אבוט בישראל, שתהיה אחראית על השיווק והמכירות שלו, והיא זו שמעכשיו תתנהל ישירות מול הקמעונאים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
בכך, החל מחודש נובמבר הקרוב אבוט ישראל, בראשות המנכ"ל עמית צנטר, תהיה אחראית על השיווק והמכירה של המותג, בעוד ניאופרם תישאר מפיצה בלבד.
1 צפייה בגלריה
מוצרים שהוקטנו אריזות שהוקטנו סימילאק
מוצרים שהוקטנו אריזות שהוקטנו סימילאק
סימילאק
(צילום: מירב קריסטל)
גורם בענף אמר כי "מהלך מסוג זה יכול להתרחש ממספר סיבות: אי-שביעות של היצרן מפעילות המוצר בישראל ורצון לשליטה מלאה, הגדלת הרווחיות על ידי 'חיסכון' התשלום עבור המכירות לגורם חיצוני או לחילופין, ניצול של החיסכון למבצעי קידום מכירות על מנת להגדיל את נתח השוק של המותג.
"סימילאק, אשר לפני נתוני סטורנקסט ירדה ב-2020 בנתח השוק שלה, עומדת כיום על 35% לעומת מטרנה שעומדת על 47% ונוטרילון של טבע, מותג שצומח ועומד כעת על 17%".
לטענתנו, "גורם אפשרי נוסף לשיקול של אבוט הוא שאנשי המכירות שלה יתרכזו במוצר אחד בלבד ויתנו לו את כל תשומת הלב שלהם, בעוד אנשי המכירות של ניאופרם עסקו גם במכירת חיתולי בייביסיטר, מגבונים ומוצרים נוספים שהחברה מייבאת ומייצרת ונמכרים ברשתות הקמעונאיות".
הפסקת המכירות פירושה אובדן הכנסות לניאופרם הנגזרות ממכירות המותג. שוק המזון לתינוקות מוערך בכ-700 מיליון שקל לשנה, אולם לניאופרם יש פעילות במגוון קטגוריות, בהם תרופות מרשם וללא מרשם, חיתולים חד-פעמיים ועוד. מחזור המכירות של ניופארם, שהיא חברה משפחתית ולכן הוא דו"חותיה אינם מפורסמים לציבור, מוערך בכ-1.6 מיליארד שקל והיא חברה רווחית שהאירוע אינו אמור לפגוע בחוסנה.