אחרי המתקפה החריפה על היעדרותו של ראש האופוזיציה מטקס האזכרה לרבין, מקורביו משיבים היום (שני) אש: "האזכרה של ראש הממשלה המנוח רבין ז"ל כבר הפכה מזמן לתירוץ קבוע להתקפות משולחות רסן על ראש הממשלה לשעבר נתניהו", מסרו. "בטקס בהר הרצל הוא זוכה לקיתונות של בוז באופן לא מכבד".

מוקדם יותר השתלח מנכ"ל משרדו לשעבר של רבין, שמעון שבס, בראש האופוזיציה: "הוא מתבייש להגיע לטקס כי הוא מרגיש שהציבור שמגיע לשם מתעב את פעילותו כראש אופוזיציה לפני 26 שנה". הוא אמר את הדברים לגולן יוכפז וענת דוידוב בתוכנית שבע תשע ב-103FM. 

הדברים מגיעים בהמשך לחשיפה אמש ב-N12 כי ראש האופוזיציה בנימין נתניהו ייעדר בפעם הראשונה מאז הרצח ובאופן חריג מהטקס הממלכתי לזכרו של רבין. "ביבי שהעסיק את כולכם הרבה שנים הוא לא מעסיק אותי כבר, הוא היסטוריה. הוא היה ראש ממשלה וחבל שהיה ראש ממשלה", תקף שבס, "זה עצוב שראש אופוזיציה מתבייש להגיע להר הרצל. אני חושב שהוא מתבייש להגיע (לטקס לזכר רבין) כי הוא מרגיש שהציבור שמגיע לשם מתעב את פעילותו כראש אופוזיציה לפני 26 שנה ועל זה שמעולם הוא לא הצטער על מה שעשה ועל מה שאמר ולא ביקש סליחה".

שמעון שבס (צילום: פלאש/90 )
שמעון שבס: "נתניהו מתבייש" | צילום: פלאש/90

"אם הוא היה לפחות מודה בטעויות היה אולי אפשר להבין", הוסיף, "אם היה מודה בכל פעולות ההסתה שקדמו לרצח רבין. יש לו (נתניהו) חלק גדול בסיפור הזה. הוא עמד בראש הכנופיות, אנשיו עסקו בארגון ההסתה". שבס התייחס גם למתקפות ההדדיות בין נתניהו לבנט בימים אלה: "כשנתניהו ראש האופוזיציה עומד בכנסת ואומר שבנט רה"מ לא לגיטימי זו אמירה מסוכנת מאוד. יש כאלה שיכולים לפרש את זה כהיתר לפגיעה ואלימות שמביאה בסוף אקדח. לא פוסל אפשרות שרצח יתרחש שוב".

"רבין חתר לשלום". נתניהו (צילום: דניאל אליאור)
בנימין נתניהו בעצרת לרבין. ארכיון | צילום: דניאל אליאור

"האזכרה של ראש הממשלה המנוח רבין ז"ל כבר הפכה מזמן לתירוץ קבוע להתקפות משולחות רסן על ראש הממשלה לשעבר נתניהו", נמסר ממקורביו של ראש האופוזיציה, "כשנתניהו מגיע - הם תוקפים אותו; כשהוא לא מגיע - הם תוקפים אותו. תחליטו כבר".

מיד אחרי הטקס הממלכתי בהר הרצל תתקיים ישיבת מליאה מיוחדת בכנסת לזכר רבין, ושם נתניהו ינכח וינאם. בתשובה לפרסום אמש מסרה לשכת נתניהו ל-N12: "לפי הפרוטוקול, ראש האופוזיציה ידבר מחר במליאת הכנסת בישיבה לזכרו של רבין ז"ל".