Skip to content

הכתבה שחובה לקרוא לפני גיזום עצים

(פ) כתבת תוכן שיווקי ממומנת - הפרסום כולו באחריות המפרסם (המערכת אינה אחראית לתוכן, למוצרים או לצילומים המופיעים בה)
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

עבודות גיזום הן דבר שבשגרה עד כדי כך שרבים אינם מודעים למורכבות שיכולה להתלוות לפעולה ולעובדה שאם הגיזום לא נעשה באופן הנדרש, הוא עלול להסתיים בנזק לעץ, לסביבה או אפילו לאנשים.

מתכוננים לגזום עץ? לפניכם כל מה שצריך לדעת כדי לעשות את זה באופן הבטוח, החל מבחירת גוזם עצים ועד להזמנת השירות במחירים הוגנים.

מתי גוזמים עצים

גיזום עצים היא פעולה שבדרך כלל נעשית על בסיס תקופתי מתוך מטרה לשלוט באופן הצימוח של העץ וכדי למנוע מפגעים.

עץ שאינו נגזם מעת לעת יכול לצמוח לממדים  שאינם מתאימים לחצר, עניין שעשוי להוביל למפגעים מסוגים שונים כמו שלכת ולכלוך, הסתרת קרני שמש ואפילו לענפים שמגיעים לקווי מתח או לחלונות ומשמשים למעבר של מזיקים ומכרסמים.

גיזום נכון יפתור את כל הבעיות האלה ויאפשר לכם למתן את הצימוח ולשלוט עליו כך שהעץ לא יהווה מטרד.

הסכנות בגיזום עצים

גיזום היא פעולה חיונית לטיפוח ואחזקה תקופתית של עצים אך יחד עם זאת גם מלווה בסכנות מסוגים שונים שכל אחד צריך להכיר.

  1. סכנה לעץ

אחת הסכנות הנפוצות בגיזום עצים הוא ביצוע לא נכון של הפעולה ופגיעה בעץ. ידעתם שאם גוזמים עצים באופן קיצוני יכולים להוביל להשחתה ואפילו לכריתה? מעבר לכך גם גיזום שאינו בעונה או שאינו לוקח בחשבון את סוג העץ, עלול להוביל לנזקים חסרי תקנה שבסופם העץ פשוט לא יוכל לצמוח ולהתקיים.

גיזום נכון לעומת זאת בא להיטיב עם העץ והסביבה וכפי שציינו בתחילה, הוא יכול למנוע מפגעים ולהעניק לעץ מידות פרופורציונליות ומראה יפה יותר.

  1. סכנות לרכוש

חלק מתופעות הלוואי של גיזום ובעיקר של עצים גבוהים, הם הענפים שנופלים כשחלקם יכולים להיות במשקלים גבוהים מאוד. תכנון לקוי או אי התחשבות בגורמים סביבתיים עשוי להוביל לנפילה של ענפים באופן לא מבוקר ולגרימת נזקים.

חלונות שנשברים או מכוניות שנפגעו מקריסת ענפים הם תרחישים שמתממשים מעת לעת כשלא דואגים לבצע את הגיזום באופן הנדרש.

  1. סכנות לגוזם ולעוברי אורח

ישנן גם סכנות חמורות עוד יותר שעשויות להוביל לפגיעה באנשים ובכלל זה עוברי אורח ואפילו בגוזם עצמו.

מעבר לנפילת ענפים שיכולים לגרום לפציעה, הגוזם עובד עם מסורים מסוכנים שבשימוש לא נכון יכולים לפצוע ואם זה לא מספיק, העבודה נעשית בגובה עם מנוף או בטיפוס על העץ כך שבחוסר תשומת לב או כאשר לא מקפידים על כללי בטיחות מחמירים, יכולים להיקלע למצב מסוכן שיכול להוביל לפציעות חמורות.

צריך לזכור שבדרך כלל סביבת הגיזום אינה סטרילית וכמעט תמיד יש מגבלות וסכנות ולכן חשוב לקחת את כל הגורמים בחשבון ולהיערך אליהם בהתאם.

צילם אילוסטרציה: פיקסבי

מדוע צריך להזמין גוזם מקצועי?

לאור הסכנות והמורכבות שיכולות להיות בגיזום עצים, ברור מדוע צריך להזמין אדם מיומן שמכיר את הסכנות ויודע היטב מתי ואיך לגזום את העץ באופן בטוח. מי האדם הזה? גוזם עצים מוסמך, אך מה הופך נותן שירות לגוזם מוסמך ומקצועי ואיך תוכלו להבדיל בין מישהו מקצועי לבין אחד שלא כדאי להזמין?

התשובה מצויה בתעודת גוזם שמונפקת על ידי המדינה. כל אדם שרוצה לעסוק בתחום ולהציע את שירותיו חייב לעבור לפחות שני קורסים. הראשון הוא של משרד החקלאות שעוסק בעיקר באופן הנכון לגיזום של סוגי עצים שונים ואילו השני עוסק בסכנות בעבודות גובה.

לפני שאתם מזמינים גוזם או מקבלים ממנו הצעת מחיר, מומלץ בחום לבדוק תחילה שהוא מחזיק בתעודת גוזם תקפה. התעודה חייבת להיות מונפקת על שמו ולהכיל תמונה שלו לזיהוי.

כמה עולה לגזום עץ?

אם תחפשו מידע על עלויות של גיזום תוכלו לבטח להבחין בשונות מחירים ובקושי לקבל תשובה חד משמעית. יש לכך כמה סיבות כשהעיקרית שבהן היא העובדה שגיזום הוא שירות שקשה למדוד ולכמת למספרים.

ההבדלים בין גיזומים שונים יכולים להיות בכמות העצים, בגובה העץ, בגישה, לטיפוס או שימוש במנוף וכמובן שישנה גם שונות מחירים בין גוזמים שונים.

באופן כללי אפשר לומר שהמחיר של גיזום עצים עולה בממוצע כמה מאות שקלים שיכולים להתייקר ככל שמדובר בעבודה מורכבת וגדולה יותר.

מומלץ להשוות מספר הצעות מחיר של גוזמים מקצועיים כדי להזמין את השירות במחירים הוגנים כשכאן חשוב להבין מה מקבלים מכל גוזם ואם הצעות המחיר זהות מבחינת התמורה שמתקבלת.

כללים להזמנת גוזם עצים

לפניכם מספר כללים שיסייעו להזמין גוזם עצים מקצועי במחיר הוגן. יישום הכללים הבאים יכול להבטיח לכם עבודה איכותית ושקט נפשי.

  1. בדקו שמדובר בגוזם מוסמך. זהו הצעד שהכי פשוט ליישם אך מסיבות כאלה ואחרות אנשים רבים אינם טורחים לבצע אותו. פשוט בקשו לראות את תעודת הגוזם. מדובר בבקשה לגיטימית ועניינית.
  2. בדקו שיש לו ביטוח. מאחר שגיזום עצים מלווה בסכנות רבות, גוזמים מקצועיים שלוקחים את העבודה ברצינות מבטחים את עצמם מפני נזקים שיכולים להתרחש. גוזם לא מבוטח יכול לסכן את עצמו ואת לקוחותיו.
  3. הבינו את הצעת המחיר לעומקה. האם בהצעה יש התייחסות לפינוי הגזם? איך מתכוננים לגזום? האם במנוף או בטיפוס? נסו להבין מה אתם מקבלים והאם השירות כולל את כל מה שאתם צריכים.
  4. הזמינו את העבודה לאחר חתימה על הסכם. הסכם יכלול את כל הסיכומים שהושגו לרבות המחיר ואת ההתחייבות של הגוזם.

הקפדה על 4 הכללים הפשוטים האלה יכולה לעשות הבדל בין גיזום מוצלח בראש שקט ומחיר הוגן לבין תקריות לא נעימות ונזקים. כמו בכל הזמנה של בעל מקצוע גם כאן צריך לקחת חלק פעיל כדי לוודא שמזמינים מישהו מומלץ, אמין ומקצועי.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן