ניקיטה (שם בדוי), עבריין אשדודי שעסק בסחר בסמים, שימש בחצי השנה האחרונה כסוכן משטרתי שהביא בסופו של דבר למעצרו של מיכאל טנסקי - ראש המאפיה הרוסית ואחד האנשים המסוכנים ביותר בעולם הפשע בדרום. ההיכרות בין השניים החלה מהלוואה בסך 400 אלף שקלים שלקח ניקיטה מטנסקי.

כשהתקשה להחזיר את החוב זומן ניקיטה (שמו אסור לפרסום בגלל היותו סוכן סמוי) למשרדו של טנסקי. "מיכאל ניגש אליי בעצבים וחנק אותי בגרון", סיפר בעדותו במשטרה שמתפרסמת כאן לראשונה, ,הוא כעס עליי שלא החזרתי את החוב ואמר 'אם לא תעביר לו את הכסף- אתה מת'. לאחר מכן מיכאל לקח אותי לחדר השירותים, הורה לי להתפשט, שלף סכין מתקפלת ואיים עליי שאחשוב טוב טוב מאיפה להביא את הכסף. הוא נעל עליי את השירותים במשך 20 דקות כשאני ערום, התחננתי על החיים שלי".

כעבור כמה שבועות הזמין טנסקי את ניקיטה לפגישה נוספת בדירתו, בה שהו גם שניים מחייליו הבכירים. "אחד מהם תפס לי את הידיים מאחור והבחור השני נתן לי אגרופים בפנים. מיכאל הסתכל ולא עשה כלום. לאחר מכן הם זרקו אותי על הרצפה ואיבדתי את ההכרה. בשלב מסוים מיכאל יצא מהחדר והם המשיכו להרביץ לי. התחננתי בפניהם ברוסית שלא יפגעו לי בפנים. טנסקי חזר לחדר וקרא לי: 'בוגד'. הוא אמר שיפגע במשפחה שלי ובכל מה שיקר לי. מיכאל זרק אותי מהחדר שלו ואמר שאני יכול להתלונן נגדו במשטרה ואז הוא יגיע לאימא שלי".

ניסיון חיסול באשדוד
ניסיון החיסול באשדוד השבוע. הרחובות עדיין בוערים

ניקיטה שטף את הפנים באחד החדרים בבית לאחר מכן עזב את המקום. חברתו שהמתינה לו בחוץ הסיעה אותו לבית החולים אסותא באשדוד לקבלת טיפול רפואי. הרופאים אבחנו שניקיטה סובל משברים בעצמות האף, ביד שמאל, ומשבר בשיניו הקדמיות. הוא נותח בידו, אושפז בבית החולים ושוחרר כעבור כמה ימים.

רופאי בית החולים שהבינו כי מדובר באירוע פלילי דיווחו על כך למשטרה אך ניקיטה וחברתו פחדו לספר לשוטרים שהוכו על ידי אנשיו של טנסקי. "לא סיפרנו לשוטרים את האמת, פחדתי ממיכאל והאנשים שלו. מהפחד שמיכאל והאנשים שלו יבוא אליי הביתה עברתי לגור בבית מלון בעיר. אחרי כמה ימים גייסתי את הכסף ומסרתי למיכאל", העיד ניקיטה בפני החוקרים.

לפני כחצי שנה ניקיטה שוב נקלע לחובות ואיחר לשלם את הכסף. הפעם טנסקי כבר הלך צעד אחד קדימה. באחד הלילות בכיר בארגון של טנסקי קבע פגישה עם חברתו של ניקיטה. היא נכנסה למכונית ב.מ.וו מפוארת וכמה דקות לאחר מכן עלה גם טנסקי. הוא שאל אותה איפה ניקיטה, והיא השיבה שאין  לה מושג.

"מיכאל אמר לי 'באנו לחפור לך קבר. אני אחתוך את הפנים של הבת שלך'", העידה החברה במשטרה. טנסקי התקשר לניקיטה ואמר לו שחטף את חברתו ואם הוא ירצה לראות אותה בריאה ושלמה עליו לשלם לו 450 אלף שקל. "מבחינתי תביא אדם שישלם את החוב שלך. אם אתה תמות אנחנו נגיע למשפחה שלך. לא נוותר על הכסף. אתה צריך לשלם שני מיליון שקל", איים טנסקי על ניקיטה.

ניקיטה שהבין שהוא חי על זמן שאול ניגש למשטרה והסכים לשמש סוכן סמוי כדי להפיל את טנסקי וחייליו הבכירים. במשך כחצי שנה הוא רכש סמים וכלי נשק מחייליו של טנסקי. לפני כחודש חוקרי ימ"ר לכיש עצרו את טנסקי ו-16 מאנשיו. נגד ארבעה מהם כבר הוגש כתב אישום לבית המשפט המחוזי בבאר שבע בגין סחר בקוקאין ונשיאת נשק.

אתמול הגישה פרקליטות מחוז דרום כתב אישום נגד טנסקי ושניים מחייליו בגין עבירות של סחיטה באיומים, כליאת שווא, חבלה בכוונה מחמירה, הדחה בחקירה בנסיבות מחמירות. בידי החוקרים הקלטות בהן נשמע טנסקי מאיים על ניקיטה, כאשר לאורך כל החקירה טנסקי ואנשיו שמרו על זכות השתיקה.

לאור הסכנה הנשקפת לציבור וכן לניקיטה וחברו מטנסקי וחייליו הפרקליטות במחוז הדרום ביקשה מבית המשפט לעצור את השלושה עד לתום ההליכים המשפטיים נגדם.