בימים האחרונים חלה ירידה משמעותית במספר החולים המאומתים על פי נתוני משרד הבריאות ונראה שהגל הרביעי מאחורינו, אך עם הבנה שהגל החמישי בוא יבוא. שר הבינוי והשיכון, זאב אלקין שומר על דריכות ומסרב להיכנס לאופוריה כלקח מהגל הקודם.

"אני לא יודע אם צריך לבטל את התו הירוק", אומר הבוקר אלקין בנוגע למגבלות והוסיף כי "כדאי לצאת בהדרגה ובזהירות ולא לעשות את הטעויות שהיו קודם שהחגיגות של סיום הקורונה היו כבר במקביל לזה שזן הדלתא התחיל להתפשט בארץ".

בנוסף לכך, אלקין דיבר על השינויים שכבר נעשו, החשיבות של נתב"ג ונהלי הכניסה לארץ. "במסעדות כבר נעשו הקלות. בקבינט הקורונה הקרוב אנחנו נשמע את המומחים, נראה את התחזיות ואז נוכל לקבל החלטה לגבי ההמשך. מערך הכניסה לארץ צריך להיות דרוך כל הזמן כי זנים חדשים ייכנסו דרך שער הכניסה למדינת ישראל". 

בהמשך, התייחס אלקין למצב של מפלגתו שלא עוברת את אחוז החסימה במספר סקרים שהתפרסמו לאחרונה. "בסקרים האחרונים אנחנו כן עוברים אחוז חסימה, מקבלים 4-5 מנדטים, אנחנו מפלגה שמה שמעסיק אותנו כרגע זה שני דברים: אנחנו אלה שהבאנו את השינוי במדינת ישראל ובלעדינו הממשלה לא הייתה קמה".

"אנחנו מפלגה שמתעסקת בקיום ההבטחות לבוחר: אמרנו שלא נשב עם נתניהו וקיימנו למרות שהובטח לנו כל תפקיד בכיר שבעולם כולל ראשות ממשלה לגדעון סער. אמרנו שבתקציב האחרון נדאג לקשישים ותראה שהשלמת ההכנסה שלהם עולה, ואמרנו שנטפל בקנאביס. הנקודה המרכזית שלנו היא קיום ההבטחות לבוחר".

בסיום, אלקין התייחס לזינוק במחירי הדיור והצביע על הסיבות המרכזיות לכך. "מחירי הדיור עולים בדיוק כתוצאה מהבלאגן וחוסר המשילות שהיה כאן. שנתיים לא היה תקציב במדינה, ירדו התחלות בנייה דרמטית כי המדינה לא השקיעה בתשתיות בנייה ועיריות לא נתנו היתרים", אמר וסיפר על התוכניות שנעשו על מנת לשפר את המצב.

"התחלנו בתוכנית שבה כל זוג צעיר יכול לקנות דירה במרכז הארץ בהנחה של מאות אלפי שקלים. ייקח זמן לשוק להכיל את זה ואנחנו משלמים את המחיר על היעדר שלטון ותקציב מדינה במשך שנתיים. הצעדים שנעשים עכשיו ישפיעו על השוק בהמשך", סיכם השר.