הרצח של אלדד פרי מביא לכך כי בשלב זה תעוכב מכירת בית מגוריו ודירת גג נוספת שהיתה בבעלותו במסגרת הליך פשיטת הרגל. כך נודע לממון ול-ynet. פרי (44), שנחשב למטאור נדל"ן בתחום קבוצות הרכישה והסתבך בפרשיות ובחובות בשנים האחרונות, נרצח ביום שישי מחוץ לבית הכנסת בו התפלל ברחובות. הוא הותיר אחריו אישה ושבעה ילדים.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
פרשת אלדד פרי הולידה במישור האזרחי שני תיקים המנוהלים בבית משפט. תיק אחד הוא תיק הליך פשיטת הרגל, בו מונה לפרי עו"ד ארז חבר כנאמן לנכסיו. לפרי היו חובות אישיים שברובם הינם ערבויות לחובות הקבוצה שלו. חובותיו האישיים מסתכמים בסך של כ-330 מיליון שקל. במסגרת אותו התיק ביקש אתמול (א') הנאמן של פרי לעכב את מכירת נכסיו האישיים בעקבות הרצח.
1 צפייה בגלריה
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
זירת רצח איש העסקים אלדד פרי
(צילום: עמית שעל, נדב אבס)
עוד נודע כי עד הרצח, פעל הנאמן בשיתוף פעולה מלא עם פרי על מנת לתאם החל מהשבוע הנוכחי מועדי ביקור עם מתעניינים להצגת נכסיו ולשלם את התמורה שתתקבל לנושיו.

מדובר בשני נכסים: האחד בית מגוריו ברחובות והשני דירת גג בעיר. הנאמן ציין בפני השופטת עירית וינברג-נוטוביץ שדנה בתיק כי בשלב זה, לאור הרצח הטרגי של פרי ובעצה אחת עם הממונה על הליכי חדלות פירעון, עו"ד אילון בריל, "הנאמן סבור כי יהיה נכון לעכב את הליכי מימוש הנכסים".
הנאמן ציין כי ידווח לבית משפט בדבר אופן המשך הליך המימוש לכשיגובש, ועדכן את בית משפט כי "תיק חדלות הפירעון בעניינו של אלדד פרי היה מצוי בשלבי גיבוש הסדר, כאשר הנאמן ערך בחודשים האחרונים מספר רב של פגישות, בין היתר עם משקיעים מטעם פרי וגורמים נוספים וזאת במטרה לקדם הסדר אשר יביא לפירעון חובותיו של פרי באופן משמעותי".
לצד התיק האישי, קיים התיק השני של קבוצת פרי שבית משפט מינה בו לקבוצה שני נאמנים, עוה"ד גונן קסטנבאום ואהוד גינדס. זאת, על מנת שיטפלו בחברי קבוצות הרכישה המונים כמעט 2,000 איש.
לקבוצה יש חובות עתק ותביעות החוב שהוגשו לנאמנים וטרם אושרו עומדות על סכום אסטרונומי שמתקרב לכ-3 מיליארד שקל.
יחד עם זאת, אתמול הודיעו נאמני הקבוצה לבית משפט כי "לאירוע אין כל השפעה לרעה על ההליך של קבוצת אלדד פרי, על יציבות הפרויקטים, על מתווי השיקום של הפרויקטים השונים, שמקודמים לטובת חברי קבוצות הרכישה, ואין בו כדי לפגוע במעמד הנושים, הבטחון הנשייתי שלהם ובסיכוייהם להיפרע".
נציג הממונה בתיק פשיטת הרגל הוא עו"ד יוסי מססה.