נילי חדד רק בת 13 וכבר מבינה כל כך הרבה על החיים. בשלוש השנים האחרונות ליוותה את אחיה הקטן בזמן שנלחם במחלת הסרטן, וכבר אז הבטיחה לעצמה שהיא תעשה הכול כדי לעזור לילדים אחרים. לאחר שתרמה את שיערה בפעם הראשונה באירוע בת המצווה שלה, יזמה היום (ראשון) יום תרומה מיוחד באולפנת חורב בירושלים שבה היא לומדת, שבו תרמו עשרות בנות בהפנינג מיוחד יחד עם עמותת "זכרון מנחם" 54 צמות.

בזו אחר זו נכנסו בנות האולפנה, שמחות ונרגשות, לתרום את שיערן למטרה החשובה הזו. נילי עמדה לצידן, אחזה בידיהן, הרגיעה וליוותה אותן לאורך כל תהליך גזירת השיער. "איזה מלכה את", אמרה לחברתה תמר שתרמה את שיערה. "את לא מבינה כמה טוב את עושה לבנות חולות שיקבלו אחר כך את הפאה מהשיער שלך".

נילי חדד עם נערה שתורמת צמה
נילי חדד עם אחת התורמות

"ברגע שגילינו שאחי הקטן ניר חולה, פתאום גיליתי את המעגל הזה יותר מקרוב", סיפרה נילי. "גם אם אצלנו בבית הקרחת או כל נשירת השיער לא היו עניין מאוד גדול, גיליתי והכרתי אנשים אחרים שאצלם זה היה מאוד קשה. גם אם הם עברו ניתוחים וכימותרפיה והקרנות, בסוף מה שהיה הכי קשה עבורם זו נשירת השיער".

חלי, אימה של נילי, הסבירה את הדחף לסייע ולתרום: "עברנו את המסע בזכות הרבה אנשים טובים שמנסים רק להיות שם בשבילך, כדי שתצליח לעבור את הדרך הזאת. אתה לא יכול שלא להידבק בטוב הזה. אתה פתאום נחשף לכל כך הרבה מעגלים של נתינה, של טוב, של ערבות הדדית – שזה פשוט מידבק".

נערה שתורמת צמה
אחת הצמות שנתרמו

זו השנה העשירית לקמפיין "צמה של עוצמה" של עמותת "זכרון מנחם". במהלכו, כ-450 מספרות ברחבי הארץ יספרו בחינם כל תורם או תורמת שיהיו מעוניינים בכך. "כל כך מרגש לראות את כל הבנות האלו שהגיעו לכאן, מתלהבות מהרגע שבו הן יתרמו את השיער שלהן. זה לא מובן מאליו, ונילי עושה עבודת קודש", ציין חיים ארנטל, יו"ר ומייסד "זכרון מנחם".

השיער שלנו הוא הביטחון והאופי שלנו. הפאה שיקבלו חולות הסרטן מכל השיער שנתרם היום תקל עליהן במעט את הקושי, ותעזור להן לצאת עם כוחות מחודשים. "אני ממש מקווה שכל הבנות שתרמו היום גם יעבירו את המיזם הזה הלאה, כך נוכל לעזור ליותר ילדות ונשים שזקוקות לפאות", סיכמה נילי.