ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024
"עף לי דם מהפה"

טעות בזיהוי: עשרות שוטרים התנפלו על משפחה חרדית

בגלל טעות בזיהוי: שוטרים חמושים התנפלו על משפחה חרדית בזמן אזכרה בבית העלמין. סב המשפחה, בן 76 נפצע. בנו הוכה ונלקח לחקירה: "עף לי דם מהפה ואני צועק 'למה? רגע, מה קרה?'"

טעות בזיהוי: עשרות שוטרים התנפלו על משפחה חרדית
מעצר בני המשפחה החרדית צילום: צילום מסך מתוך 'חדשות 13'

בני משפחת עמר שנעצרו באלימות קשה על ידי שוטרים סמויים וגלויים, במהלך אזכרה שערכה המשפחה בבית העלמין בצפת ביום חמישי האחרון - שוחררו לאחר שהתברר כי המשטרה טעתה בזיהוי.

אסי עמר תיאר היום (ראשון) את מה שהתרחש בבית העלמין ביום חמישי האחרון. "סיימנו את האזכרה ואני רואה פתאום אנשים זזים, רצים. אני רואה בלגן. אני רואה את הבנים שלי שוכבים על הרצפה. אני מסתובב ואני רואה את אבא שלי. אני מתקרב לכיוון של אבא שלי ושומע משטרה", סיפר אסי ל'חדשות 13'.

"אני מוציא את הטלפון ישר. אני בא לצלם. פתאום בא אליי מישהו ונתן לי כאפה, לקח לי את הטלפון. אני רואה מישהו תופס את אבא שלי בכוח. אבא שלי בן 76 והשוטר נלחם בו. רצתי מהר ואמרתי לו: 'זוז אל תיגע בו! למה אתה נוגע בו? רגע, מה קרה, דברו'", המשיך אסי לתאר.

"ואז פתאום אני מקבל פצצה לפנים. עף לי דם מהפה. אמרתי 'מה זה? למה ככה?' ואני צועק 'למה, למה?' פתאום קפצו עליי כל כך הרבה אנשים כבר. השכיבו אותי על הרצפה", סיפר אסי.

אסי ואחיו אפרים ושני אחיינים נוספים נאזקו ונלקחו לחקירות בתחנת המשטרה בלי לדעת את סיבת המעצר. רק כעבור לילה בתא המעצר התברר למשטרה כי מדובר בטעות בזיהוי; השוטרים הגיעו לתפוס נשק שנמצא בתוך ג'יפ, על בסיס מידע מודיעיני, אך משפחת עמר התמימה נפלה קורבן לטעות בזיהוי. השוטרים התנפלו עליהם במפתיע ומכאן האירוע רק הלך והסתבך.

אביו, בן ה-76, פונה לבית החולים, בו הוא מאושפז כעת לאחר שנפצע במהלך מעצר השווא. "אני מאמין שלא ארגיש טוב עוד הרבה שנים", הוא אמר מתוך מיטת האשפוז בבית החולים.

על פי הדיווח, גם כאשר המשטרה הבינה כי מדובר בטעות בזיהוי, היא ביקשה להאריך את מעצרם בחמישה ימים. אבל רק כשהתיק הגיע לבית המשפט המחוזי - השופט הסביר למשפחה כי המשטרה טעתה בזיהוי. 

בהחלטת בבית המשפט המחוזי נכתב: "תחילת הסיפור וסופה הינה תוצאה של טעות גדולה של משטרת ישראל שהחליטה לעצור את המשיבים, תוך שליפת נשקים, כשבסופו של דבר התברר כי המשטרה טעתה בזיהוי וכי המשיבים כאן אינם כלל אנשים שהמשטרה רצתה לעצור".

עורכי דין המייצגים את המשפחה מתכוונים להגיש תביעה במח"ש נגד השוטרים ותביעה אזרחית על כל הנזק שנגרם. 

‏תגובת המשטרה: "בעקבות מידע מודיעיני אודות אירוע אלימות ושימוש בנשק, הגיע כוח משטרה למקום לצורך בירור, לאחר שהנוכחים התבקשו להזדהות, החלו לתקוף את השוטרים באלימות ובתוך כך נאלץ הכוח לבצע מעצר, נציין כי עקב החבלות, נזקקו השוטרים לטיפול רפואי‏. יחד עם זאת, ככל שמושמעת ביקורת שיפוטית היא נלמדת ומופקים הלקחים הנדרשים בהתאם".

טעות בזיהוי מעצר שווא משפחה חרדית אלימות שוטרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 35 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד