י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
מתקפה משולבת

תרחיש האימים: 10 בתי חולים בישראל הותקפו מרחוק

ברקע מתקפת הסייבר על בית החולים הלל יפה, שעדיין לא חזרה לעצמה, מתפרסם כי 9 בתי חולים נוספים בישראל הותקפו, ביניהם מהגדולים והחשובים בארץ | "זו כנראה קבוצה שעדיין לא יודעים עליה"

תרחיש האימים: 10 בתי חולים בישראל הותקפו מרחוק
אילוסטרציה צילום: unsplash

לאחר הפרסום על מתקפת הסייבר בבית החולים הלל יפה בחדרה, שמתבצעת משבוע שעבר ברצף ללא הצלחה לנטרלה ע"י מערך הסייבר הלאומי וגופי סייבר נוספים, כשבמקביל היא מצליחה לשתק את מתן הטיפול לחולים שאינם מוגדרים במצב 'דחוף'.

מתפרסם היום (ראשון), על כך שלא פחות מ-10 מוסדות רפואיים הותקפו בסוף השבוע האחרון, ביניהם, בתי החולים מהגדולים בארץ, שיבא, ברזילי וכן וולפסון. על פי הדיווח של יולן כהן ב'חדשות 12', המתקפה נבלמה ע"י מערך הסייבר הלאומי.

בתוך כך, התראיין הערב מנכ"ל משרד הבריאות הפרופ' נחמן אש לערוץ ואמר: "לשמחתנו הפקת הלקחים מהמתקפה הקודמת מנעה את המתקפות הללו" והוסיף "זה רק ממחיש את האיום הקיים. צריך לראות איך אנחנו עושים צעדים שיביאו לכך שנהיה מוגנים מספיק".

לסיום אמר אש, כי מדובר במתקפה שמטרתה היא כופר (כלכלית), ולא אחרת. והוסיף: "אנחנו עדיין מבררים מי עומד מאחורי המתקפה. זו כנראה קבוצה שעדיין לא יודעים פרטים עליה".

בתוך כך, עדכנו בבית החולים הלל יפה, כי הם פועלים סביב השעון על מנת לחזור לשגרת עבודה, כשבשלב זה מתבצעת עליה הדרגתית של מערכות טכנולוגיות חלופיות.

מתקפת סייבר הלל יפה בתי חולים מתקפת האקרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד