"ילדות פלשתיניות מול חיילים חמושים": אשתו של ארדואן פרצה בבכי

בנאום רגשי בכנס נשים למען שלום באיסטנבול שיקפה אמינה ארדואן על חזון האימפריה של בעלה • "כשהעותמנים שלטו בירושלים, כול םהורשו לקיים את דתם בכבוד", אמרה

אמינה ארדואן בסערת רגשות

אמינה ארדואן, אשתו של נשיא טורקיה רג'יפ טייפ ארדואן, פרצה בבכי במהלך נאום בכנס נשים מיוחד בנושא שלום באיסנטנבול כשתיארה את הסבל של ילדים פלשתינים בירושלים.

"ילדות שהרימו את אגרופן הזעיר בפני חיילים ישראלים חמושים ברובים, שוברים את הלבבות שלנו. קולות של ילדים נועדו לא לצרחות ובכי אלא לצחוק ושמחה", אמרה ארדואן כשהיא מתקשה לשלוט ברגשותיה.

"איך האנושות יכולה להסביר לעצמה תמונות של קני רובים מופנים אל ילדים? האם אנו מודעים לכך שילדים נולדים בזירת מלחמה?" תהתה ארדואן ואמרה: "פלשתין היא מראה עבור כולנו כמוסלמים והמחויבות כלפיה היא חלק מהציווי הדתי שלנו".

ארדואן הדהדה היטב את שאיפותיו של בעלה לייסד מחדש את האימפריה הטורקית ואמרה: "תחת שלטונה של האימפריה העות'מנית בירושלים היה שלום והייתה הבנה בין הדתות כשכולם הורשו להתפלל ולקיים את דתם. כעת יש בירושלים מציאות של פחד וכיבוש".

ארדואן התייחסה גם לתופעת האיסלמופוביה ואמרה: "יש מגפה נסתרת מהעין שמסתובבת בעולם ומרעילה מוחות ולבבות. מתקפות על מוסלמים בכל חלקי העולם מעידות כי מעגל הסביבה סביבנו הולך ומתהדק. הם בנו גבולות מלאכותיים סביבנו אך עלינו להתאחד", אמרה ארדואן.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר