"לא כשיר לעמוד לדין": הנאשם ברצח אביו יאושפז במוסד פסיכיאטרי

בכתב האישום נכתב כי פבל נטחין נאשם כי דקר למוות את אביו ביולי האחרון • בחוות הדעת שהוגשה לבית המשפט נקבע כי פעל מתוך מחשבות שווא ולא היה אחראי למעשיו

עצור (אילוסטרציה), צילום: רויטרס

בית המשפט המחוזי בלוד הורה היום (ראשון) לאשפז במוסד פסיכיאטרי את פבל נטחין, תושב פתח תקוה בן 46, שנאשם ברצח אביו בן ה-71 ביולי האחרון.

בחוות הדעת שהוגשה לבית המשפט נקבע כי פעל מתוך מחשבות שווא ולא היה אחראי למעשיו. הפרקליטות הודיעה לבית המשפט כי היא מסכימה עם חוות הדעת ולכן ההליך הפלילי מסתיים. נטחין יאושפז ל-25 שנים לפחות ולא יעמוד לדין.

כזכור, בחודש אוגוסט האחרון הוגש כתב אישום בגין עבירה של רצח בכוונה ובנסיבות מחמירות. על פי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד שחף קלנימן-שמעוני מפרקליטות מחוז מרכז, הנאשם ברצח שהה בדירת הוריו, כאשר אביו שוכב על מיטתו ואימו יושבת בסלון הבית. הנאשם ניגש למטבח, נטל שתי סכיני אוכל אותן הטמין במכנסיו והלך לכיוון חדר השינה, שם שהה אביו. כשהגיע לחדר השינה, שלף את הסכינים ודקר את אביו בעוצמה כמה פעמים בכוונה לגרום למותו. בשלב זה החל אביו לצעוק כי בנו רוצח אותו, התרומם מהמיטה ואחז בו. למשמע צעקותיו של האב, נכנסה האם לחדר השינה, שלפה מידו של בנה את הסכין והשליכה אותה דרך חלון חדר השינה.

לאחר מכן, האם הזמינה אמבולנס לבקשתו של האב, בינתיים השתחרר הבן מאחיזתו של אביו והלך לכיוון סלון הבית. אביו הפצוע הלך בעקבותיו, עד שהתמוטט ונפל ארצה. בעקבות מעשיו, נקבע מותו של אביו על ידי כוחות ההצלה שהוזעקו לדירה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר