י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
עושה את דרכו לישראל

אחרי מבצע חילוץ מורכב: היהודי האחרון נחת באיסטנבול • תיעוד

זבולון סימנטוב, שנמלט מאפגניסטן בחודש שעבר לאחר השתלטות הטאליבן על המדינה והאיומים שגברו כלפיו, נחת היום בטורקיה. מחלציו אומרים כי הוא עכשיו נמצא תחנה אחרונה לפני שיסע לישראל, אולי כבר השבוע. מדובר בסגירת מעגל אחרי שנים של שכנועים • צפו בתיעוד

אחרי מבצע חילוץ מורכב: היהודי האחרון נחת באיסטנבול • תיעוד
זבולון סימנטוב נוחת באיסטנבול צילום: באדיבות המצלם

היהודי האחרון שעזב את אפגניסטן אחרי מסע שכנוע ארוך, זבולון סימנטוב נחת היום (ראשון) על אדמת טורקיה, כשבכוונתו להמשיך משם לישראל.

הרב משה מורגרטן, שעומד בראש עמותת 'צדק' אשר מימנה את המסע, אמר לסוכנות הידיעות AP, כי סימנטוב בילה בשבועות האחרונים תחת מעטה חשאיות בפקיסטן, מדינה אסלאמית שאין לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל. לדבריו, ארגונו בחן להביא את סימנטוב לארה"ב, אך הוחלט שישראל היא יעד טוב יותר עבורו, הן בגלל קשיים בארגון אשרת כניסה לארה"ב והן מכיוון שלסימנטוב יש קרובי משפחה רבים, כולל חמישה אחים ואחיות ושתי בנות, שכבר נמצאים בישראל.

"אנו מרגישים הקלה שהצלחנו לסייע לזבולון סימנטוב לברוח מאפגניסטן ועכשיו הוא נמצא בבטחון בטורקיה", אמר הרב מורגרטן, שארגונו סייע בפינוי עשרות אנשים אחרים גם גויים מאפגניסטן. "חייו של זבולון היו בסכנה באפגניסטן".

הרב מנדי חיטריק, רבה האשכנזי של טורקיה ויו"ר איחוד הרבנים במדינות האיסלאם, בירך את סימנטוב בשדה התעופה באיסטנבול, וקיבל את פניו בחיבוק.

לדבריו, הוא יקח את סימנטוב לקונסוליה הישראלית ביום שני כדי להסדיר את כניסתו לישראל. על פי "חוק השבות" של ישראל, כל יהודי זכאי לאזרחות ישראלית. הרב חיטריק אמר שעבד עם הרב מורגרטן ומתנדבים אחרים במשך מספר חודשים כדי להוציא את סימנטוב מאפגניסטן. "אני שמח שהנושא הזה סוף סוף הגיע לסיומו" אמר.

כמה זמן זה יימשך עדיין לא ברור. סימנטוב עלול להתעכב בגלל נגיף הקורונה, מאחר והוא לא התחסן, הוא יאלץ להמתין מספר ימי בידוד.

 

איסטנבול יהודי אפגניסטאן טליבאן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד