העתיד של המאנשאפט: תכירו את פלוריאן וירץ

הוא נמצא בכותרות מאז היותו נער • חתום על מספר שיאים בבונדסליגה • ולא מפסיק לקבל מחמאות • כבר בגיל 18 פלוריאן וירץ מסומן כדבר הבא של נבחרת המאנשאפט • עם ארבעה שערים בששת המשחקים הראשונים בליגה, היום הוא פוגש את באיירן מינכן

פלוריאן וירץ. פתית עונה נהדרת, צילום: אי-פי

את המפגש הראשון שלו מול באיירן מינכן, פלוריאן וירץ לא ישכח לעולם. זה היה ב־6.6.2000 ולברקוזן שלו אמנם הפסידה 2:4, אבל בגיל 17 ו־34 ימים הוא כבש את השער האחרון והפך לכובש הצעיר בהיסטוריה של הבונדסליגה. מאז, קרה הרבה.

השיא של וירץ כבר נשבר על ידי יוסופה מוקוקו מבורוסיה דורטמונד, אבל הקשר אסף עוד שלל שיאים והישגים. הוא היה הצעיר ביותר שכבש חמישה שערי בונדסליגה, הצעיר ביותר שכבש עשרה, הוביל את גרמניה הצעירה לזכייה ביורו 2021, ערך בכורה בבוגרת, ובשבוע שעבר בישל לטימו ורנר שער בניצחון 0:4 על צפון מקדוניה. הערב, כשיפגוש שוב את באיירן מינכן, הוא כבר ישאף להרבה יותר מעוד גול לסטטיסטיקה.

וירץ תמיד היה בכותרות. כשכיכב בפ.צ קלן כנער צעיר, כשעבר לבאיירן לברקוזן בעסקה מפתיעה ומפוקפקת ולמעשה בכל רגע שעבר מאז. את הבכורה קיבל מהמאמן לשעבר פטר בוס שבועיים אחרי שחגג 17, שובר בכך את שיאו של קאי האברץ כצעיר ביותר שעשה זאת.

את עונת הבכורה סיים עם השער ההוא מול באיירן מינכן כרגע יחיד ומכונן, ובעונה הקודמת הציג עוד קפיצה ביכולת כשכבש חמישה שערי בונדסליגה ועוד שלושה בכל המסגרות. המחמאות לא הפסיקו להגיע; "הוא כישרון ענק, שבקרוב מאוד יגיע לקבוצות הגדולות ביבשת" קבע לותר מתאוס בראיון לאתר הבונדסליגה בתחילת השנה, ויש רושם שהקביעה הזאת מקבילה ל"מחר תזרח השמש".

פלוריאן וירץ, צילום: אי-פי
פלוריאן וירץ מודה לאוהדי לברקוזן,

כי העונה, וירץ עשה עוד קפיצה. בשישה משחקים כבש ארבעה שערי ליגה, שלהם הוסיף עוד שניים בליגה האירופית. הכישרון בן ה־18 הוא בורג משמעותי בפתיחת העונה הנהדרת של לברקוזן, שניצחה בחמשת משחקיה האחרונים בכל המסגרות ותארח הערב את באיירן, כשלשתי הקבוצות אותו מספר נקודות.

"מעולם לא ראיתי שחקן שלם צעיר כל כך", אמר מאמנו ג'רארדו סאואנה; "הוא מהיר, טכני, חכם, אמיץ ומאוד מרשים". מאמנו בנבחרת האנסי פליק הוסיף: "הוא מאוד אינטליגנטי ויודע לסיים התקפות, אנחנו מאוד שמחים שיש לנו אותו איתנו".

פלוריאן וירץ. פגישה מול האלופה, צילום: רויטרס
israelhayom

הכתבות ועידכוני הספורט החמים אצלך בטלגרם

להצטרפות

מה שמרשים לא פחות מהדברים שנאמרים על וירץ זו העובדה שהוא מצליח להתמודד איתם ולא להסתנוור מהם. בזכות זה, וכמובן בזכות היכולת, שחקן העבר והיום הפרשן אנדראס הינקל הכריז: "הוא העתיד של גרמניה". ובגרמניה העתיד - כמו גם ההווה - הוא באיירן מינכן. שמו של וירץ קושר רבות למועדון הבווארי, אך אביו וסוכנו טען שאין צורך למהר כרגע. הכל טוב ויפה - אבל ידוע שאין דבר שמקרב שחקן לבאיירן מינכן יותר מאשר להיות טוב מולה.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר