מעמד המאמן הישראלי לא נשאר זהה למה שהיה בעבר - מאמנים שמפוטרים על ימין ועל שמאל, חובת ההוכחה שמוטלת רק עליהם ללא קשר לשחקן כזה או אחר, התקדמות ממשחק אחד לבא אחריו בלי ידיעת העתיד שצפוי לבוא. בפועל, נדירים המקרים בהם מאמן ישראלי נשאר בקבוצתו למשך מלוא החוזה שלו או מעבר לטווח הזמן של 365 הימים הראשונים על הקווים באותה הקבוצה.
רוב המאמנים בליגת העל מבוגרים יחסית. הם עברו דבר או שניים במהלך הקריירה, חלקם בכירים יותר, חלקם נדדו בין לא מעט קבוצות ורשמו אחוזי הצלחה נמוכים ביחס לציפיות. המאפיין המשותף לרובם הוא חוסר החידוש וההתפתחות, היעדר השינוי בתפיסה שלהם בהתאם לכדורגל המודרני ההולך ומתפתח. חשוב לציין את העובדה שברוב המועדונים בארץ אין למאמן כלים ואמצעים רבים כדי לסייע לו, לפחות מבחינה סטטיסטית. הכדורגל הפך לעולם של סטטיסטיקה ומספרים שדרכם הטקטיקות והיכולת לפצח את שיטת היריב נולדות. אם לכל המאמנים בארץ הייתה נקודת פתיחה דומה בהיקף של צוות הסקאוטינג והניתוח, וגם עוזריהם על הספסל, הרמת הייתה גבוהה יותר.

1 צפייה בגלריה
יוליאן נגלסמן
יוליאן נגלסמן
יוליאן נגלסמן
(צילום: gettyimages)

יוליאן נגלסמן אותר על ידי תומאס טוכל אשר פרש ממשחק פעיל בגיל 27. מאז, המאמן שהגיע לבאיירן מינכן בעונה הנוכחית, עלה בסולם הדרגות המקצועיות עד שמצא את עצמו בטופ העולמי. דוגמאות כמו של נגלסמן לא חסרות, אותם שחקני עבר או צעירים שחולמים להיות מאמנים גדולים, יכולים להגיע ולקבל את ההזדמנות הראשונה בליגת העל הישראלית.
היתרונות של מאמנים מסוג זה הם הניסיון הרב שלהם במעטפת של עבודה נכונה עם שחקנים צעירים, ההיכרות שלהם עם הכדורגל המודרני, והיכולת שלהם לשנות, לחדש ולהפתיע וכמובן לקחת את הכדורגל הישראלי שלב אחד קדימה. החסרונות ברורים: לא כל מאמן היה רוצה להגיע לאמן בליגת העל, אולם קבוצה שתיקח את "הסיכון" לשלב מאמן בתפקיד ראשי כבר בתחילת דרכו עשויה להרוויח, וגם אותו בעל מקצוע יתפתה להגיע, על מנת לקבל הזדמנות להראות את כישוריו.
כיום, כמו שקבוצות מפתחות שחקנים וכישרונות צעירים, הן יכולות לפתח גם מאמנים. זה לא פשוט להשקיע סכומי כסף ולהטיל את האחריות הכבדה על מאמן בתחילת דרכו, אולם האמביציה ובעיקר התפיסה העכשוויות של אותם מאמנים, יכולה להצעיד את הכדורגל הישראלי למקום טוב ותחרותי יותר. כעת, צריכה לקום הקבוצה שתיתן את הצ'אנס הגדול.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד:
*כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא.
*אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה.
*נא לא לצרף תמונות, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.
* אם בכוונתכם לכתוב על משחק או אירוע מסוים שעומד להתקיים, אנא שלחו את הטקסט מספר ימים לפני כן.