מקסיקו: 5 ילדים ניצלו בנס מחטיפה של אחד הקרטלים המסוכנים במדינה. ממצאי החקירה הראשונית חושפים כי כל חמשת הקורבנות היו בקשר עם פעיל ב-Northeast Cartel, ששוחח איתם בקבוצת וואטסאפ ופיתה אותם להגיע אל מוקד החטיפה. על פי החשד, אותו פעיל קרטל היה בעצמו ילד בן 13.

כל הקורבנות היו ילדים בין הגילים 12 ו-15 שהיו חברים בקבוצת וואטסאפ של שחקני Garena Free Fire (משחק יריות ברשת). כולם פותו להגיע לנקודת מפגש בבית בעיר טלקולולה דה מטמורוס, דרום מקסיקו, שם פעילי הקרטל טמנו להם מלכודת וחטפו אותם.

על פי החשד, החוטפים תכננו להביא אותם לצפון-מזרח המדינה ושם לכפות עליהם להצטרף לארגון הפשע. למרות זאת, המזימה הזדונית סוכלה אחרי שהורים של אחד הילדים מצאו בחדרו מכתב פרידה שבו ציין כי הוא "עזב את הבית לצפון כדי להרוויח מלא כסף".

שוטרים הצליחו למצוא את הילדים בבית של אישה זרה בעיר סנטה לוסיה דל קמינו, אחרי שאיכנו את הטלפונים הסלולריים שלהם. גורמים המעורים בפרטי הפרשה סיפרו שהאישה נעצרה ובמהלך חקירתה, טענה שהילדים הגיעו לביתה בשביל להשתתף במסיבת יום הולדת.

אחת האימהות של הילדים סיפרה שרק כמה שבועות קודם לכן, היא פגשה את בנה מדבר עם אותו פעיל קרטל בן 13 בחנות למשחקי מחשב. "הילד הזה כל הזמן הראה לאנשים את המזומן שהיה ברשותו", סיפרה האם. "היה לו שם לפחות 10,000 פזו בשטרות שהוא הרוויח כביכול בעבודה שלו". המשטרה חוקרת כעת אם ילדים נוספים נחטפו על ידי פעילי הקרטל.

ה-Northeast Cartel נוסד בשנת 2014, לאחר שקבוצת פעילים של Los Zetas עזבו את ארגון הפשע והקימו קרטל סמים משלהם. הארגון הוכר מאז בתוך אחד מארגוני הפשע הבולטים והמסוכנים ביותר במקסיקו, שעיקר פועלו הוא סחר בסמים, רצח, חטיפות בעבור כופר, שוחד ועוד. כיום, הם נלחמים בעיקר עם פעילים של קרטלים מתחרים, כמו Los Zetas וקרטל המפרץ, על השליטה בשטחי מדינת טמאוליפס הגובלת עם טקסס בדרום ארה"ב.