לוחם מג"ב שירה ברכב המחבל בקלנדיה: "הוא יצא מהאוטו ואמר - 'אני נכנע'"

מפקד הצוות מספר על רגעי פיגוע הדריסה במחסום • "הרכב פגע בלוחם והמשיך בנסיעה לכיווננו, ביצעתי ירי לעבר הרכב" • קצינת המבצעים העניקה טיפול רפואי ראשוני ללוחם שנפצע ועצרה את המחבל • "השתלטנו עליו ואזקנו אותו"

לוחם מג"ב שניטרל את המחבל, סמ"ר נדיר בן ישעיהו

"שמעתי בום חזק, ראיתי רכב מתקרב ולוחם על הרצפה לאחר שנדרס", כך מספר מפקד הצוות, לוחם מג"ב סמ"ר נדיר בן ישעיהו על רגעי פיגוע הדריסה במחסום קלנדיה שהתרחש בלילה (בין רביעי לחמישי) ובו נפצע באורח קשה סמ״ש אוסקר וסיליחין. בן ישעיהו היה הראשון לירות במחבל.

דוברות המשטרה

"במסגרת פעילות לטובת הריסת בתים בלתי חוקיים אבטחנו, ביחד עם צוותים נוספים, את הציר שבו פעלו הכוחות. הצוות של הלוחם שנפצע היה מקדימה ואנחנו היינו מאחורה. תוך כדי ניהול הפרת סדר של 30-40 פלשתינים שמעתי פתאום בום מאוד חזק מהקרקלים וראיתי רכב מפורק, שהגיע מהכיכר, מתקרב לכיוון הבטונדה ולוחם שהתגלגל על הרצפה אחרי שנדרס ועף באוויר".

לוחם מג"ב הוסיף לספר: "הרכב המשיך בנסיעה, נכנס ברכב ממוגן שלנו ולאחר מכן ניסה להתקדם לכיווננו. הבנתי מיד שמדובר בפיגוע דריסה וביצעתי ירי לעבר הרכב. המחבל עצר את הרכב ואמר: 'אני נכנע, אני נכנע, אל תירו'. הורדנו אותו מהרכב ועצרנו אותו. שני חובשים שלי טיפלו בלוחם שהיה בהכרה וסבל מפגיעות בראש ובגפיים". 

קצינת המבצעים במג"ב, מפקח עמית יעקב, הוסיפה לספר על ההשתלטות על המחבל: "שמעתי בקשר דיווח על יריות ושוטר שנפצע. רצתי ללוחם שלי וראיתי שהוא פצוע וחבול בראשו. התחלתי לטפל בו, כשהגיעו חובשים והחלו לטפל בו ולחבוש אותו, רצתי לכיוון המחבל. השוטרים זיהו את האירוע, דרכו נשקים וירו לעבר המקום שבו ישב. כתוצאה מהירי ומהתנגשות בקיר, הרכב נעצר, השתלטנו על המחבל ואזקנו אותו".

שערי צדק: מצבו של הלוחם קשה אך יציב

כאמור, סמ"ש אוסקר וסיליחין הוא הלוחם שנפצע בפיגוע דריסה. וסיליחין משרת כשנתיים בגדוד הצפוני של מג"ב עוטף ירושלים. הוא מאושפז בבית החולים שערי צדק ומצבו קשה, אך יציב. 

מפרטי האירוע עולה כי במסגרת פעילות באזור כיכר המושבעים בקלנדיה הגיע רכב ובו מחבל שנסע במהירות ודרס לוחם. לוחמי מג"ב ביצעו ירי חי לעבר הרכב, שניסה להימלט ונעצר לאחר שפגע בקיר. הלוחמים עצרו את המחבל, תושב קלקיליה בן 22. לאחר חקירה ראשונית במשמר הגבול הועבר לחקירת שב"כ. 

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר