|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

המשנה ליועמ"ש, עו"ד ארז קמיניץ:

"המטרו - אירוע רבולוציוני; מי שיזכה ישא בעלויות"

ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים דורשת לתת מענה בדיור בחוק המטרו סגן הממונה על אגף התקציבים: "בחוק המטרו הרחב יבוא ביטוי להיצע הדיור שיגדל בעקבות המטרו" נקבע התאריך לתחולת הוראות החוק שתחייב היטל השבחה באזורי המטרו המיועד סעיף הקיזוזים לרשויות שלא ייתנו את חלקן למימון המיזם ייצא מנוסח מהחוק
14/10/2021  |   עידן יוסף   |   חדשות   |   כנסת 24   |   תגובות
[צילום: דוברות הכנסת]
ארז קמיניץ [צילום: ליאב פלד]

יו"ר ועדת ועדת מיזמי תשתית לאומיים מיוחדים, ח"כ יוליה מלינובסקי, אמרה בפתח הדיון (יום ה', 14.10.21) בפרק מימון ופיתוח מיזם המטרו: "אנחנו במספר ישיבות מעמיקות לחוק. הבאנו עכשיו נוסח שכלל תיקונים רבים. החוק עבר טרנספורמציה והכנסנו בו בלמים ואיזונים שיבטיחו את התקדמות הפרויקט ללא כל בעיות שונות יחד עם הסדרים הוגנים ונכונים לרשויות המקומיות. מכיוון שחוק זה איננו רק תחבורתי אלא חברתי וכלכלי מהמעלה הראשונה, הוועדה חשבה שזה קריטי לאזרחי ישראל שבחוק יינתן מענה בפתרונות דיור לאזרחי ישראל".

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמניץ, הגיע לוועדה, והשיב לשאלות שהתעוררו בנוגע לנוסחת המימון שיהיה על חשבון הציבור בפיתוח המטרו תוכנית הרכבת התחתית - מטרו.

בדיונים הקודמים התעוררו שאלות חוקתיות בנוגע לשיטת המס במתחמי ההשפעה שייקבעו באזור המטרו - על-פי החוק אירוע המס יתרחש כבר ב-2023 וכל זה כשעוד תמ"א 70 האמורה להגדיר את הפיתוח והבינוי של אזורי המטרו טרם אושר.

ח"כ יעקב אשר, הוסיף בשאלה: "כל זה לא קרה ברכבת הקלה בירושלים. האם לא ייווצר כאן תקדים שכל התושבים באזורים שייעשו באזורם פיתוח כזה או אחר יצטרכו לשלם אגרה חדשה על גשר שייבנה בתחומם שלבטח גם ישביח להם".

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד ארז קמניץ: "אירוע המטרו הוא חברתי וכלכלי בסדר גודל שלא הכרנו מכל היבט לכולם ובוודאי לאנשים שגרים בקרבת המקום. יש דיון תכנוני אגב תמ"א 70 ותוכניות למטרו עצמו. הבעיה של ישראל הגדולה היא הציפוף שבעוד עשרים שנה יהיו כאן 18 מיליון איש - מחייב צעדים משמעותיים מנגד. לא ניתן להישאר אדישים אל מול האירוע שיש לכונן אותו. אחד האמצעיים שהוא בהלימה ישירה לצרכים הללו, הוא שיעור המס. נוכח העובדה שאירוע המטרו יביא לתוצאה רבולוציונית מהירה. בהינתן עובדה זו שתהיה כזו התפתחות, מי שזוכה בכך צריך לשאת יותר בעלויות של מה שזה מייצר - יש קשר ישיר בין עוצמות גבוהות של תוצאות ובין הצורך לשאת בעלות. לא ראוי שה-150 מיליארד ימומנו מכספי המדינה כי יש בעלי קניין שייהנו.

"אי אפשר לומר מה היה אדם מקבל לולי היה מטרו - זו ספקולציה שקשה מאוד להעריך אותה. באירוע כזה כ"כ קיצוני שעולה על כל פיתוח אחד, כבר מהמטר הראשון יהיה נכון לחייב בהיטל הגובה. שיטת החישוב תואמת לצפי, היא פשוטה יותר וקלה יותר. עדיף לייצר מנגנון אחיד לכל היטל ההשבחה. הטענה אולי יש כאן פגיעה בשוויון עם מישהו היא טענה ערטילאית ואל מול זה יש לייצר מנגנון אחיד שעומד במבחנים החוקתיים".

[צילום: דוברות הכנסת]

סגן הממונה על אגף התקציבים, צחי דוד, אמר בדיון כי לבקשת יו"ר הוועדה, בחוק הגדול שיבוא לאחר חוק זה, יינתן ביטוי חקיקתי לכך שפרויקט המטרו יגדיל את היצע הדיור.

הוועדה סיימה את דיוניה בפרק מימון ופיתוח המטרו מפרק כ"א בחוק ההסדרים - רכבת תחתית - מטרו. הוקרא הנוסח לאחר הסיכום שבאו בעקבות התיקונים וההערות של יו"ר הוועדה, הרשויות המקומיות, מינהל התכנון ומשרדי הממשלה. דיון הסתייגויות והצבעה על החוק ביום שני הבא.
בפעילות יו"ר הוועדה, נקבעו שינויים משמעותיים בחוק: תוקם ועדת ערר לפיצויים והיטל השבחה על מתחמי המטרו, מס מופחת על התחדשות עירונית, פיקוח הכנסת על השתתפות הציבור בעלויות המטרו ועוד.

בנוסח הסופי שיוגש לעיון הח"כים, יש את ההסכמות לגבי נוסח החוק לחלוקת נטל המס המטרו המורכב - שיחול באזורי המטרו שיושבחו - 35% מס השבחת מטרו לקופת המדינה ו-40% לקופת הרשות המקומית – נקבע כי הוראות אלו יחולו על תוכניות שיופקדו מה-1.1.23.

לאחר הסכמה נקבע כי בכל מקרה שהשתתפות העיריות, המועצות והציבור יגדל יותר מעלות חמישים אחוז מהוצאות כל המטרו, הנושא יבוא לדיון בוועדה בכנסת שייקבע הוראות חדשות בנושא.

סעיף הקיזוזים לרשויות שהוצג ע"י האוצר וקבע שרשויות שלא ייתנו את חלקן עבור מימון הפרויקט, יקוזז להן תקציב, ייצא מנוסח מהחוק לדרישת היועצת המשפטית של הוועדה, עו"ד ורד קירז–זילברמן. על-אף הסברי נציגי האוצר והמשפטים כי קיזוז זה לא יהיה משירותים בסיסים לרשות במימון המדינה דוגמת חינוך, רווחה ותחבורה, קיבלה מלינובסקי את עמדת היועצת המשפטית של הוועדה כי "לא הובא הוראה ברורה שאינה סותרת דברים קודמים, האם זה מידתי וכן מהי זכות הערעור של הרשויות בעניין זה". יו"ר הוועדה אמרה בתום הדיון שככל שיציגו בפניה משרדי המשפטים והאוצר נוסחה ברורה ומגובה יותר העונה על כל השאלות הנ"ל, היא תוכל להגיש את זה כהסתייגות לחוק.

תאריך:  14/10/2021   |   עודכן:  14/10/2021
עידן יוסף
+רשות ההון תושווה לתאגיד ציבורי
01:38 15/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
החוק לא יכלול קטגוריה נפרדת למאסדרים פיננסיים, והגדרתם תוסר בנוסח החוק; במקום הגדרה נפרדת של תאגידים פיננסיים הם ייכללו בהחרגות החלות על תאגידים ציבוריים; לרשות שוק ההון תהיה הוראת שעה שתשווה את היחס אליה כמו תאגיד ציבורי  ▪  בסעיפים הנוגעים למליאת הרשות ויו"ר הרשות, הציע יו"ר ועדת החוקה להוסיף נציגים מהמשרדים המאסדרים וח"כ שמחה רוטמן התנגד לקביעת תקופה קשיחה לכהונת היו"ר ואף הציע כי תפקיד היו"ר ייקבע כמשרת אמון של הממשלה
(חברי הכנסת לסקי ורוטמן [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
[צילום: דוברות הכנסת]
+מכירה תתאפשר רק לאחר 15 שנות השכרה
01:20 15/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
ועדת הכספים הגיעה לסיכומים במטרה לאפשר כדאיות למשקיעים לצד הבטחת שכירות לטווח ארוך  ▪  ב-5 השנים הראשונות תזכה החברה המשכירה למס מופחת בן 11% אחוזי מס, לאחר 10-5 שנים ל-9%, אחרי 10 שנים ועד 15 שנים ל-7% מס, ולאחר 20-15 שנה ל-6.5%
(אלכס קושניר [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת])
+נפתחה הדרך לתשתית תקשורת שמתאימה למאה ה-21
00:47 15/10/21  |  עידן יוסף
ועדת הפנים והגנת הסביבה אישרה (יום ה', 14.10.21) לקריאה שנייה ושלישית את פרק התקשורת שבהצעת חוק התוכנית הכלכלית. כיום נדרשים מרבית המתקנים לקבל היתר בנייה. מוצע לתקן את חוק התכנון והבניה ולקבוע הסדרים של פטור מהיתר בנייה: פטור להקמת מתקן בגובה עד 6 מטר, פטור להקמת מתקן תקשורת בנפח עד 65,000 סמ"ק על קיר חיצוני, פטור מהיתר בנייה לתוספת אנטנה למתקן קיים ופטור להחלפת מתקן קיים. להחלפה או חיזוק תורן קיים יהיה הסדר בהוראת שעה.

+התוספת להורים עצמאים תופחת מזכאותם למענק שנתי
00:39 15/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
הארכת הוראת השעה שמעלה את הדיסריגרד להורים עצמאיים הזכאים להבטחת הכנסה, במסגרת חוק ההסדרים, אושרה בוועדת העבודה והרווחה
(אפרת רייטן מרום)
+הנגיד: המאסדרים הפיננסיים צריכים להיות מחוץ למשחק
23:29 14/10/21  |  עידן יוסף
נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, בדיון המרתוני בוועדת החוקה על רפורמת האסדרה: "קיימת בעיית עודף אסדרה וחוסר יעילות בישראל. טיוב הליכי האסדרה יכול להביא לתועלת משקית גדולה, הפחתת הנטל תביא להעלאת רמת הפריון והגדלת הפעילות המשקית. המפתח לייעול האסדרה טמון קודם כל בגופים המאסדרים עצמם. חייב להיות בהם ידע מקצועי לכך. מודל ה-RIA הוא כלי אפקטיבי להפחתה וייעול האסדרה ובנק ישראל תומך ופועל כבר לפי עקרונותיו והוא הדרך לטייב את האסדרה שלא תהפוך לאסדרה מיותרת. בשונה מה-RIA, אנחנו לא רואים עדויות מובהקות בספרות לגבי מידת האפקטיביות של ה-ROB. קשה להסיק מהניסיון של המדינות האחרות את האפקטיביות שלו. ברור שהאפקטיביות מושפעת ממבנה המינהל הציבורי והתרבות הארגונית שמשתנים ממדינה למדינה. מודל ה-ROB הרווח במדינות רבות הוא מודל ייעוץ".

עוד אמר: "המאסדרים הפיננסיים צריכים להיות מחוץ למשחק הזה, זה סיגנל מאוד חשוב לשווקים. השווקים אינם משהו שעובר תהליכים איטיים ומאוד חשוב שלא יהיה אפילו בדל מחשבה שיש נגיעה פוליטית בהם. כשחושבים על עולמות האסדרה צריך לחשוב על האזרח הקטן ובעיקר העסק הקטן. יש ללכת בכיוון של תמרוץ מאסדרים, ולצד זאת יש לצמצם את האחריות האישית החלה על המאסדרים. אם הולכים למתווה הקמת גוף פיקוח על המאסדרים צריכה להיות הירארכיה. ככל שמאסדר משפיע על ציבור רחב ופגיע יותר כמו עסקים קטנים יש לוודא שאין עליו נטל ציות כבד מדי. הלוגיקה הזו משמעותה שיש לעבוד בשלבים, בניסויים, אם וכאשר הולכים לאסדרה כזו".
[צילום: דוברות הכנסת]
+ניטור רציף בעייתי מבחינה חוקית
17:15 14/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
חברי כנסת בוועדת הכלכלה: אין סיבה שאדם שנכנס לאותו אזור הגודש למספר שעות, ישלם כיום מחיר זהה לאדם שנכנס לאותו אזור ל-10 דקות בלבד  ▪  משרד המשפטים מזהיר כי ניטור רציף יגרום לפגיעה בפרטיות הנהגים ודוחים את הרעיון  ▪  נציגי הממשלה טוענים שניטור רציף יצריך שינויים נרחבים בחוק, שכיום מתייחס רק לטבעות
[צילום אילוסטרציה: יח"צ]
+יו"ר ועדת החוקה: עשרות מיליוני שקלים להקמת רשות האסדרה ושום שקל לפעולות המאסדרים
16:36 14/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

[צילום: דוברות הכנסת]
+ביטול חנייה חינם - רק בערים גדולות
16:31 14/10/21  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה
רק ברשויות בהן מעל 40 אלף תושבים יתאפשר מהלך זה בתוך שנתיים  ▪  ח"כ גינזבורג מציע לאפשר לרשות תקופה מסוימת לקביעת לפחות שלושה אזורי חנייה, וכך יתאפשר לתת פטור מתשלום לתושב באזור מגוריו
([צילום: יוסי אלוני/פלאש 90])
[צילום: דוברות הכנסת]
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור מעוז   אביר קארה / Abir  kara   אבתיסאם   מראענה / Ibtisam Mara'ana   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אופיר כץ / Ofir  Katz   אורי מקלב / Uri Maklev   אוריאל מנחם בוסו / Uriel Busso   אורית פרקש-הכהן / Orit Farkash-Hcohen   אורית מלכה סטרוק / Orit Malka Struk   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אימאן ח'טיב יאסין / Iman  Khatib Yassin   איתמר בן-גביר / Itamar  Ben Gvir   איתן גינזבורג / Eitan  Ginzburg   אלון טל / Alon  Tal   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי כהן / Eli Cohen   אלינה ברדץ' יאלוב / Elina Bardach Yalov   אמילי חיה מואטי / Emilie Haya Moatti   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אפרת רייטן מרום / Rayten Marom Efrat   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   בועז טופורובסקי / Boaz  Toporovsky   בני גנץ / Benny  Gantz   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גבי לסקי / Gaby  Lasky   גדי דסטה יברקן / Gadi Desta  Yivarken   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלית דיסטל אטבריאן / Galit  Distal Atbaryan   גלעד קריב / Gilad Kariv   דוד אמסלם / David Amsalem   דוד  ביטן / David Bitan   ווליד טאהא / Waleed Taha   ולדימיר בליאק / Vladimir Beliak   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   חיים ביטון / Haim Biton   חיים כץ / Haim Katz   יאיר גולן / Yair Golan   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יואב בן צור / Yoav Ben Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב סגלוביץ' / Yoav Segalovich   יואב קיש / Yoav Kish   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יום טוב חי כלפון / Yomtob Kalfon   יוסף שיין / Shain Yossi   יוראי להב הרצנו / Yorai  Lahav-Hertzano   יסמין פרידמן / Yasmin Fridman   יעקב אשר / Yakov  Asher   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   לימור מגן תלם / Limor Magen Telem   מאזן גנאים / Mazen  Ghanem   מאי גולן / May  Golan   מאיר יצחק-הלוי / Meir Itzhak Halevy   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכאל מרדכי ביטון / Michael  Biton   מיכאל מרדכי ביטון / Michael Mordechai Biton   מיכל מרים וולדיגר / Michal Miriam  Woldiger   מירב בן ארי / Merav Ben Ari   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירב כהן / Meirav  Cohen   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   משה ארבל / Moshe Arbel   משה גפני / Moshe Gafni   משה (מוסי) רז / Mossi Raz   מתן כהנא / Matan  Kahana   ניצן הורוביץ / Nitzan Horovitz   ניר אורבך / Nir  Orbach   נירה שפק / Nira  Shpak   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סימון דוידסון / Simon Davidson   סלאלחה עלי / Salalha Ali   סמי אבו-שחאדה / Sami  Abu Shehadeh   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   עודד פורר / Oded Forer   עודה איימן / Ayman  Odeh   עופר כסיף / Ofer  Cassif   עידית סילמן / Idit  Silman   עמיחי שיקלי / Amichai Chikli   פטין מולא / Patin  Mula   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   קארין אלהרר / Karin  Elharar   רון כץ / Ron Katz   רות וסרמן לנדה / Ruth Wasserman Lande   רם בן ברק / Ram  Ben Barak   שלמה קרעי / Shlomo  Karhi   שמחה רוטמן / Simcha  Rothman   שרן השכל / Sharren Haskel 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"המטרו - אירוע רבולוציוני; מי שיזכה ישא בעלויות"
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 24
ועדת הכספים דנה (יום ה', 14.10.21) במשך כ-7 שעות בחוק מס הגודש בגוש-דן, שבמסגרת חוק ההסדרים. במהלך הדיון עלו מספר נקודות מהותיות:
14/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
יו"ר ועדת החוקה, ח"כ גלעד קריב: "הגוף קיים ופועל בממשלה ומנסים להגדיר בצורה טובה יותר את סמכויותיו. הדיון הוא לא אם צריך את הגוף או לא, אלא האם אפשר להתעלם מאמירתו של הנגיד לגבי המאסדרים הקיימים. אם הממשלה רוצה לטייב את האסדרה היא לא יכולה לפסוח על חיזוק המשרדים הקיימים. המחשבה כאילו ניתן להוסיף משימות ולומר שמה שקיים היום מספק היא אולי תמימה.
14/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה המשיכה (יום ה', 14.10.21) את הדיון בפרק התחבורה מתוך הצעת חוק ההסדרים, שעסק בסעיפים המבקשים לשנות את הסדרי החנייה ברשויות המקומיות. היו"ר מיכאל ביטון הזכיר כי חלוקת הרשויות לאזורי חנייה ומתן חנייה חינם לתושב רק באזור מגוריו מקובלת על ראשי הרשויות.
14/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
ועדת הכלכלה אישרה (יום ה', 14.10.21) את תיקון חוק משק הגז הטבעי, מתוך הצעת חוק ההסדרים. הישיבה הבוקר התקיימה לאחר שני דיונים שקיימה הוועדה בהצעה, במהלכם דרש היו"ר ביטון להגביל את האפשרות להעלות את מחיר החלוקה למפעלים שכבר מחוברים לגז טבעי. בהתאם לכך נקבע כי הסמכות של מועצת הגז הטבעי להעלות את מחיר החלוקה שמשלמים מפעלים שכבר מחוברים לרשת תופעל רק בעוד שנתיים, כדי להבטיח להם ודאות.
14/10/2021  |  מירב ארד  |   חדשות
"כלל יחידות צה"ל מחויבות בשימוש בשפה עברית תקנית" - כך הודיע (יום ד', 13.10.21) סגן שר הביטחון אלון שוסטר במליאת הכנסת. תשובתו של סגן השר ניתנה במענה לשאילתה של ח"כ אבי מעוז (הציונות הדתית) שפנה בשאילתה למשרד הביטחון בעקבות מספר פרסומים על שימוש בשפה רב-מגדרית בצה"ל.
13/10/2021  |  עידן יוסף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il