Skip to content

קלנדיה: לוחם מג"ב נפצע בפיגוע דריסה

בעת פעילות כוחות מג"ב לשינוע מבנים לא חוקיים, הגיע רכב ודרס את השוטר. בוצע ירי כלפי הרכב שניסה להימלט והתנגש בקיר. מבית החולים שערי צדק נמסר כי מצבו של הלוחם קשה אך יציב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

לוחם משמר הגבול נפגע הלילה (רביעי) בפיגוע דריסה בעת שהכוח בו היה פעל לשינוע מבנים לא חוקיים באזור קלנדיה. הלוחם פונה בהכרה לבית החולים שערי צדק כשהוא סובל מחבלות בראש ובבטן. ממשמר הגבול נמסר כי בסמוך לשעה 01:00 במסגרת הפעילות הגיע רכב ובו מחבל שנסע במהירות ודרס לוחם מג"ב במקום, כתוצאה מהדריסה נפצע הלוחם באורח בינוני. לוחמי משמר הגבול ביצעו ירי חי לכיוון הרכב שניסה להימלט ונעצר לאחר שפגע בקיר. נהג הרכב בן 22 תושב קלקיליה, נעצר, נחקר והועבר להמשך חקירה בשב"כ.

זירת הפיגוע (צילום: משטרת ישראל)
הרכב הפוגע (צילום: משטרת ישראל)
הרכב הפוגע (צילום: משטרת ישראל)

מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג׳מן הגיע לשטח קיים הערכת מצב בסמוך לזירת פיגוע הדריסה ובסיומה אמר:  ״הפיגוע הזה מהווה תזכורת נוספת לאיומים הקיימים בכל פעילות מבצעית ובכל תא שטח שבו אנו פועלים. הדריכות המבצעית והתגובה המהירה והנחושה שלנו, היא המפתח לנטרל כל איום באופן מידי ולמנוע פגיעה בחיי אדם. גם במקרה הזה, התגובה המהירה והפריסה המבצעית של הלוחמים בשטח מנעה פגיעה בלוחמים נוספים והובילה לסיום מהיר של האירוע ולנטרול המחבל. עלינו להמשיך לפעול בנחישות מול כל ניסיון לפגוע בכוחותינו או בחייהם של אזרחי ישראל״. סגן מפקד משמר הגבול, תת-ניצב בריק יצחק אמר ללוחמים: ״פעלתם כפי שמצופה ממכם. מיד שזיהיתם כי מדובר בפיגוע דריסה הגבתם בצורה מקצועית, נחושה תוך חתירה למגע שהביאה בסופו של דבר לעצירת הרכב ולתפיסתו של המחבל".

מבקרים את הפצוע – תנ״צ יצחק בריק ומפקד מרחב מג״ב עוטף ירושלים תנ״צ יובל שלמה (צילום: משטרת ישראל)

ממד"א נמס ר כי בשעה 00:55 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים, על הלֹוחם שנפגע מרכב, סמוך למחסום קלנדיה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו לו טיפול רפואי ופינו לבי"ח שערי צדק, צעיר כבן 20 במצב בינוני, בהכרה מלאה, עם חבלות בראש ובבטן.
חובשת בכירה במד"א, יפית בן שמשון ופרמדיק מד"א אביאל דיין, סיפרו: "חברנו לכוח משטרה במחסום, הם הובילו אותנו למקום האירוע בסמוך, ראינו צעיר כבן 20 על הכביש, חבריו העניקו לו טיפול וחבשו אותו, הוא היה בהכרה מלאה וסבל מחבלות בראש ובבטן, הענקנו לו טיפול רפואי מהיר בשטח ופינינו אותו בדחיפות לבית החולים כשמצבו בינוני ויציב. מבית החולים שערי צדק נמסר הבוקר (חמישי) כי מצבו של הלוחם שנפצע הלילה בפיגוע במתחם קלנדיה מוגדר קשה אך יציב.

 

1 Comment

  1. גד
    17 באוקטובר 2021 @ 8:36

    לוחם, פיגוע, איזה אתר שמאל זה?!
    הנהג נסע בצורה בטוחה והחייל קפץ מול הרכב. הנהג לא הספיק לעצור ופגע קלות בחייל. הנהג עצר ולקח את החייל לבית החולים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן