את המסעדות הישראליות שפועלות בפורמט של ארוחת טעימות בלבד אפשר לספור על כף יד אחת. אחת מהבולטות שבהן היא OCD של רז רהב, שמצליחה לנצח כל תחזית קודרת אפשרית ונשארת מלאה עד אפס מקום חודשים קדימה. אבל OCD ממוקמת בלב התעשייה, ביפו, וכשיוצאים החוצה אל יתר הארץ קשה אפילו יותר למצוא מסעדות שפועלות בצורה הזו של ארוחה מובנית, שכוללת מנות רבות, שעות רבות וסבלנות ניכרת ובהתאם עולה גם לא מעט כסף.

למרות כל זאת, מסעדת רוטנברג הוותיקה של הילה ויזהר סהר בקיבוץ גשר החליטה לעשות בדיוק את זה, ולהפוך למסעדה שמגישה ארוחת טעימות בלבד - בצהריים בפורמט קליל יותר ובערב באווירה יותר רשמית. אם מדובר בהימור כשזה נעשה בלב תל אביב, כשמדובר במסעדה הממוקמת שלוש שעות נסיעה ממרכז הארץ - מדובר במהלך נועז מאין כמוהו. מצד שני, יש לזכור שמדובר במסעדה שכל דבר שהיא עושה רחוק מאוד מלהיות שגרתי, וזאת אחת הסיבות שאנחנו אוהבים אותה כל כך.

מסעדת רוטנברג גשר ארוחת טעימות  (צילום: אפיק גבאי,  יח"צ)
עכשיו בפורמט של טעימות | צילום: אפיק גבאי, יח"צ
מסעדת רוטנברג גשר ארוחת טעימות חדשה  (צילום: אפיק גבאי,  יח"צ)
דגש על חומרי גלם | צילום: אפיק גבאי, יח"צ

"אנחנו עושים המון דברים שלא בהכרח מובנים למי שמגיע אלינו לארוחה רגילה", אומרת הילה, "והגענו למסקנה בשנה וחצי האחרונות שמה שאנחנו באמת רוצים לעשות זה לפתוח את המסעדה לארוחת טעימות. יש לנו יין שנעשה במיוחד למקום, קפה משלנו, גינה של חמישה דונם שמהווה בסיס להרבה מהמנות שאנחנו מגישים, אנחנו מלקטים, מתסיסים, כובשים ומחמיצים. אלה המון דברים שקל לפספס אותם בארוחה שבה אוכלים ראשונה, עיקרית וקינוח. גם אם זה טעים".

מסעדת רוטנברג גשר  (צילום: אפיק גבאי,  יח"צ)
הכל נעשה במקום | צילום: אפיק גבאי, יח"צ

מהשבוע ארוחת הערב כאן היא טקס של ממש. "זאת הפקה", מספרת הילה, "כולם מגיעים אל הסוכה שלנו בגינה באותו הזמן. מקבלים קוקטייל מיוחד ויש קבלת פנים עם דברים קטנים שהמטבח מוציא, ואז מתיישבים לאכול". הארוחה כוללת לא פחות מ-13 מנות, קוקטייל וקפה, במחיר של 325 שקלים לסועד, בדומה למסעדות מישלן שפועלות בכפרים במדינות רבות בעולם. 

התפריט ישתנה בכל 3 חודשים, ויחד עם המעבר לארוחת טעימות החליטו ברוטנברג גם להוציא את הבקר מהתמונה. התפריט הראשון של המקום כולל בין השאר דג ים עם שמנת, ג'ינג'ר, מרווה וקריתמון; פנצ'טה גדי עם חלמון, חלה ותמרים; גדי צלוי עם ציר בצל כהה, ריג'לה וחומץ חרובים; עוגה בחושה של תפוזים וג'ינג'ר עם ציר גזר, הל, קרם פרש, הדרים ופרחי חצב; וגבינה כחולה של מחלבת ברקנית עם שקדים.

"זה מהלך די דרמטי, ואנחנו נמצאים בקיבינימט", צוחקת הילה, "ברור שיש לנו חששות. אבל כבר המון זמן מי שמגיע לכאן מגיע במיוחד - כך שגם אם מדובר במהלך נועז עבורנו הוא מתבקש. הגענו למסקנה שזה מה שאנחנו רוצים".

ארוחת הטעימות תוגש בשעות הערב בימים שני עד שישי, עם אופציה להתאמות צמחוניות וטבעוניות. בשעות הצהריים יגישו כאן ארוחת טעימות מצומצמת בת 5 מנות (ועוד קפה וקינוח), שכל כולה הפתעות. "היינו בפריז ומאוד אהבנו את הרעיון של ארוחת צהריים בהפתעה, אז החלטנו לעשות את זה גם אצלנו. מעדכנים אותנו מראש מה לא אוהבים לאכול ומה אוהבים במיוחד, מגיעים ומקבלים ארוחה. החוויה היא של לסמוך עלינו".

בשלב הבא, אחרי ביסוס המעבר לקונספט החדש, יפתחו ברוטנברג גם בר יין שיתמקם מחוץ למסעדה היפה ויכלול 25 מקומות ישיבה. שם אפשר יהיה לשתות יין לצד תפריט משוחרר אך סטנדרטי יותר, שגם הוא מבוסס על המנטרה של המקום - עשה זאת בעצמך. בבר היין לא תהיה חובה של הזמנה מראש.

לפרטים