מספר יתרונות לדיור להשכרה ממוסד לטווח ארוך, שכדאי להכיר. ככל שהיקף הפרויקטים הממשלתיים יגדל – הדבר ישפיע גם על שוק השכירות הפרטי.
כללים ברורים וידועים מראש – מכרזי דירה להשכיר קובעים מראש שורה של פרמטרים גם בתחום בניית הפרויקט וגם בתחום זכויות השוכרים. היעדר חקיקה רחבה המתייחסת לשוכרי דירות בישראל הופך את העובדה הזו לחשובה ומעניק ודאות לשוכרים.
1 צפייה בגלריה
דירה להשכיר בנווה שאנן בחיפה
דירה להשכיר בנווה שאנן בחיפה
דירה להשכיר בנווה שאנן בחיפה
(צילום: גריפין תצלום אווירי)
דירות חדשות – היות שמדובר בפרויקטים שתחילתם במכרז קרקע שמפרסמת המדינה, הפרויקט נבנה מאפס על-פי קריטריונים מסוימים. הדבר מבטיח תכנון מוטה שכירות מחד, אבל גם שהדירות כולן יהיו חדשות. שוק השכירות המקומי מונה מאות אלפי דירות, שחלק ניכר מהן דירות יד שנייה ישנות, והשכרה של דירה חדשה נפוצה פחות.
תחזוקה מסודרת – כל שוכר דירה יודע, שכל בעל דירה נוהג אחרת בכל הקשור לתחזוקה, אחזקה וגם טיפולים שוטפים בדירה. בפרויקטים שנבנים להשכרה מראש יש חברת ניהול ויש פרמטרים קבועים מראש לצד כתובת ברורה לטיפול בבעיות כאלו ואחרות. מדובר ביתרון מובהק לעומת מה שקורה היום בשוק החופשי.
הנחה לזכאים – פעם דנו בפיקוח על מחירי השכירות בישראל, ומהר מאוד ויתרו על הרעיון. המקום היחיד, שבו תוכלו לקבל הנחה על דמי השכירות וגם לדעת מראש בכמה יעלו לכם את שכר הדירה, הם הפרויקטים להשכרה לטווח ארוך הממוסדים. זה חלק מההסכם מול הקבלן שזוכה במכרז. ההנחה קבועה וגלויה מראש, והוצאת הזכאות להתמודדות על הדירות המוזלות הינה פשוטה וכוללת קריטריונים מרחיבים מאוד.
בלי הפתעות – שוכרי דירות בישראל יודעים שקשה מאוד לשכור דירה לטווח ארוך ולהיות בטוחים שבשנים הקרובות דבר לא ישתנה הן בגובה שכר הדירה והן מבחינת האפשרות להישאר לגור בה. המון חוזים נחתמים לפרק זמן של שנה עם סעיף המאפשר פינוי מוקדם יותר. בדיוק את המציאות הזאת משנה פרויקט ההשכרה הממוסד, המבטיח חוזה שכירות למספר שנים, בלי לחשוש שמחר בבוקר בעל הדירה יהיה חייב להוציא אותה למכירה פתאום או לפנות אותה לטובת הבת שחזרה מחו"ל.