ועכשיו - תורו של קיירי ארווינג לדבר. כשהוא במרכז הסערה הגדולה ב-NBA, כוכבה של ברוקלין החליט לספר את הצד שלו להחלטתה שלקח: לא להתחסן נגד נגיף הקורונה, מה שכמובן מונע ממנו להתאמן ולשחק עם קבוצתו.
קיירי דיבר במסגרת שידור לייב בחשבון האינסטגרם שלו, ושלל כל אפשרות שיתלה בקרוב את הנעליים. "אל תאמינו לדיבורים על כך שאני פורש, אני לא מתכוון לוותר על המשחק בשביל חוקי החיסונים", אמר מפורשות שחקן הנטס. "המציאות היא שכדי להיות בניו יורק ועם הקבוצה, אני צריך להיות מחוסן. אני בוחר שלא לעשות זאת, וזו הבחירה שלי".
2 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
"לא מתכוון לוותר על המשחק בשביל חוקי החיסונים". ארווינג
(צילום: AP)
קיירי מדבר על ההחלטה שלקח
קיירי כמובן דיבר ללא מעצורים: "אנשים מאבדים את מקום עבודתם בגלל החוקים הללו, צריכים לקבל החלטות לגבי חייהם ואני מכבד כל החלטה. אני גם לא רוצה להתייחס לרגשות של אנשים, פשוט תשתמשו בהיגיון שלכם: האם אתם הייתם מרגישים נוח להיכנס אל תוך העונה כאשר אתם יודעים שאתם מוכרחים לקבל את החיסון? זה לא היה נושא לפני שהעונה התחילה. אני חשבתי שאוכל לשחק כדורסל".
בתחקיר שערך בחודש שעבר המגזין "רולינג סטון" פורסם כי לא רק שארווינג אינו מחוסן, הוא גם עוקב באינסטגרם ועושה לייקים לפוסטים הטוענים כי החיסון הוא "תוכנית של חברות חשאיות להכניס לאנשים שחורים שבב שיחבר אותם למחשב-על כחלק ממזימה של השטן".
2 צפייה בגלריה
קיירי ארווינג
קיירי ארווינג
כבר לא יוכל לשחק העונה ב-NBA? קיירי
(צילום: AP)
"אני לא מתנגד לחיסונים", ביקש קיירי להבהיר. "אני עדיין לא מרגיש בטוח, וזה בסדר. לא ביצעתי שום פשע ולא פגעתי באף אחד, אני מודע להשלכות של ההחלטות שלי על חיי".
כזכור, איגוד השחקנים וראשי הליגה הגיעו להסכם באשר לקנסות עבור שחקנים שיסרבו להתחסן (ובעקבות זאת יחמיצו משחקים). מדובר כמובן על מקומות שמחייבים זאת, כמו ניו יורק וסן פרנסיסקו. השחקנים הלא מחוסנים ייקנסו ב-1 חלקי 91.6 משכרם (1.1 אחוז) על כל משחק שיחמיצו בגלל אי-ציות לכללי החיסון בעיר בה הם משחקים.
השכר של קיירי לעונה הקרובה הוא 33.33 מיליון דולר, ואם הוא יפסיד את כל משחקי הבית ואת אלה בחוץ מול ניו יורק וגולדן סטייט - מדובר כמעט בחצי ממשכורתו השנתית. בואו נפשט לכם את זה: ארווינג יאבד 381 אלף דולר על כל משחק שיחמיץ.