יפית ומשפחתה מראש העין נדהמו השבוע כשקיבלו במייל את חשבון החשמל שלהם מהחודשים האחרונים. על צג המחשב שהציג את החשבונית שנשלחה אליהם הופיע סכום שבחיים לא דמיינו שיקבלו: 2,947,671.97 שקלים. תחילה עלה בהם חשש ובלבול שמא החשבונית הזו אכן אמיתית, אך אז התחילו לצחוק על כל הסיפור.

"בעלי כמעט חטף התקף לב", סיפרה יפית ל-N12 על התגובה הראשונה של בני המשפחה למראה החשבונית המוזרה. אולם, התדהמה התחלפה במהירות להומור: "צחקנו בקול כאילו ששוב שכחנו את הדוד דולק יותר מדי זמן".

יפית החליטה לשתף את הסיפור המשעשע שלה גם בפייסבוק, והעלתה אותו בקבוצת הנשים הגדולה בישראל, "מאמצחיק". בפוסט שאליו צירפה את התמונה של החשבונית, כתבה בהומור לגולשות "וזוהי חברות, התוצאה של מזגן דולק כל הקיץ באחוזה שלי בראש העין". כצפוי, הפוסט זכה מיד לאלפי לייקים ולתגובות אוהדות: "קיבלתי גם הרבה הצעות חברות מאנשים שאני לא מכירה, חשבו שבאמת יש לי 3 מיליון שקלים בבנק".

חשבון חשמל על סך 3 מיליון שקלים
הודעה שנשלחה למשפחה עם הסכום

בעקבות הפוסט הוויראלי פנתה ליפית נציגה של חברת החשמל. "הפקידה חשבה שאני הוזה, שאני צוחקת עליה", נזכרה יפית. "היא חשבה שאני עובדת עליה". מיד לאחר מכן הטעות כמובן תוקנה, ונשלחה למשפחה חשבונית חדשה.

מחברת החשמל נמסר בתגובה: "מדובר בטעות אנוש. יש בחברה כמה מאות מונים מבין כ-3 מיליון, שמסיבה טכנית נדרש לבצע קריאה ידנית ואחריה בדיקה נוספת של הנתון. העובד אשר הנפיק בפועל את החשבון הבחין בסכום הבלתי סביר בשנייה שבה לחץ על כפתור השליחה במייל, אולם לא הצליח לעשות מחזור והפיק מיד חשבון חלופי".

"בכל מקרה, דווקא בימים אלה, שמחירי החשמל בעולם קפצו במאות אחוזים, זו הזדמנות לחזור לטבלת ההשוואה כדי לזהות שמחיר החשמל בישראל ביחס לאירופה הוא זול, ורגע לפני החורף לזכור שצמצום בצריכת החשמל טוב לא רק לכיס אלא בעיקר לסביבה שלנו".

לפניות לכתבת: avivit@ch2news.co.il