י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
תקרית חמורה

בגז מדמיע: לוחם וקצין הותקפו ע"י ישראלי - ונפצעו

אזרח ישראלי תקף הערב לוחמי צה"ל שהוזעקו למאחז עדי עד בבנימין בשל דיווח על על פשיעה לאומנית | לוחם וקצין נפצעו באורח קל | הרמטכ"ל מגנה: "עבריינות כנגד חיילי צה"ל מצד אזרחים היא בלתי נסבלת ומחייבת מיצוי דין מהיר ומחמיר"

בגז מדמיע: לוחם וקצין הותקפו ע"י ישראלי - ונפצעו
לוחמים סמוך לעדי עד, ארכיון צילום: פלאש 90

קצין וחייל צה"ל נפצעו הערב (רביעי) באורח קל כתוצאה מגז פלפל שהותז לעברם על ידי אזרח ישראלי סמוך ליישוב עדי עד שבמועצה האזורית מטה בנימין. השניים קיבלו טיפול רפואי בנקודה ולא נזקקו לפינוי לבית החולים.

התקרית החמורה אירעה לאחר שנציגי מנהלת התיאום והקישור (מת"ק) רמאללה וביניהם הקצין והחייל, הוקפצו למקום בעקבות דיווח על פשיעה לאומנית באזור. בצה"ל ציינו כי המקרה יועבר להמשך טיפול משטרת ישראל.

הרמטכ"ל, רב- אלוף אביב כוכבי, אמר הלילה כי הוא מגנה בכל תוקף את אירועי העבריינות והאלימות החוזרים נגד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון על ידי אזרחים ישראלים באזור יהודה ושומרון.

"עבריינות כנגד חיילי צה"ל מצד אזרחים היא בלתי נסבלת ומחייבת מיצוי דין מהיר ומחמיר", אמר הרמטכ"ל, "אני מגבה את פעולתם החשובה של החיילים לשמירה על הביטחון".

כזכור, בתחילת השבוע הותקפו לוחמי משמר הגבול לוחמי משמר הגבול שפעלו לפינוי אוהל בשטח צבאי סגור סמוך ליצהר. במהלך פעילות הכוחות התפתחו התפרעויות במקו.  כתוצאה מהם לוחם מג"ב נפצע באורח קל.

האירוע החריג התרחש בסיום הפעילות, במהלך ביציאת הכוחות מהשטח, אז מספר מתפרעים זרקו סלעים ובקבוקי צבע לעבר הכוחות. במסגרת ההתפרעות הושלכה אבן לעבר ניידת מג"ב, שניפצה את חלון הניידת כתוצאה מכך לוחם מג"ב נפצע באורח קל מרסיסי הזכוכית. כמו כן בציר יציאת הכוחות אותרו ברזלים שנועדו לפגוע בניידות של הכוחות. הלוחמים הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות.

תקיפה עדי עד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד