עבאס מאותת לקואליציה: "מנסים להתרחק מחוק עם משמעות פרסונלית"

בעוד שר המשפטים ממשיך לנסות להעביר את החוק שימנע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה, יו"ר רע"ם אינו ממהר להתייצב לצד שאר הקואליציה. על חוק הקנאביס שעבר: "נמשיך להתנגד ללגליזציה"

זמן צפייה: 06:58

יו"ר רע"ם מנסור עבאס התראיין הערב (רביעי) בחדשות 13 והתייחס להצעת החוק של שר המשפטים גדעון סער שתמנע מנאשם בפלילים לכהן כראש ממשלה והשינויים שנידונים כעת. "אנחנו ממשיכים לדון בנושא ורוצים לשמור על הכללים הדמוקרטיים ועל זכותו של העם לבחור את מי שהוא רוצה לראות בכנסת ובראשות הממשלה. אנחנו מנסים להתרחק מחוקים עם משמעות פרסונלית או כזו שלא תואמת את העקרונות שלנו".

על החוק שעבר היום בקריאה טרומית להרחבת שימוש בקנאביס רפואי, אמר כי "יש הבדל מהותי בין אי-הפללה או לגליזציה לבין התרת שימוש למטרות רפואיות. גם לפני שלושה חודשים אמרנו שכן נתמוך בחוק שמסדיר שימוש למטרות רפואיות".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

האסטרונאוט המבוגר ביותר: "קפטן קירק" המריא בגיל 90 לחלל

ח"כ יברקן: "אני קרוב בעצמי למרוד ולא להתחסן בחיסון נוסף"

הנהגת שהסיעה את אבבה: "הכל התהפך בשניות, היה במצוקה נוראית"

מנסור עבאס, שרן השכל ונפתלי בנט
מנסור עבאס, שרן השכל ונפתלי בנט | צילום: נועם מושקוביץ / דוברות הכנסת

עם זאת, עבאס מבהיר: "אי-הפללה או לגליזציה - אנחנו לא בקטע הזה. אנחנו נמשיך להתנגד. זה עיקרון מאוד חשוב, אנחנו רוצים להגן על ילדינו, יהודים וערבים - כולנו - בפני תופעת התפשטות השימוש בסמים. כמובן שצריך לדאוג שנוסח החוק הסופי ישאיר את השימוש רק למטרות רפואיות עם פיקוח מלא של משרד הבריאות ושל כל תהליך הייצור, השיווק והשימוש".

לאחרונה תקף ראש האופוזיציה בנימין נתניהו את עבס וטען שהוא "מנהל את הממשלה" וכי הוא שולט בראש הממשלה נפתלי בנט. בתגובה, טען יו"ר רע"ם כי "אלו דברים הזויים והוא אמר עוד דברים שגובלים בהסתה. ראש האופוזיציה בכבודו ובעצמו ניהל איתי משא ומתן, ישבנו כמה פעמים, דיברנו בטלפון מספר רב של פעמים. לכן, מאוד מוזר שהוא מנסה לקעקע את הלגיטימציה של הממשלה בשיטות ישנות. הרי נתניהו נכנס ליישובים ערביים, דיבר שם, קרא לעצמו אבו-יאיר וסיפר לנו כמה שחשובה לו החברה הערבית והוא מעוניין לקדם אותם".

בנימין נתניהו
בנימין נתניהו | צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ'

למרות זאת, עבאס מסרב לפסול אפשרות שישתף פעולה עם נתיהו ומבהיר: אני כיום שותף בקואליצית השינוי, ואני רוצה שהיא תצליח. באופן כללי המערכת הפוליטית היא דינמית ויש לי עקרון יסוד - אני מעוניין להיות בקשר והידברות לשיתוף פעולה עם כולם. לא פוסל - אלא אם פוסלים אותי".

על חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ אמר כי הוא "חבר כנסת שמקדם אג'נדה פסולה, גזענית, לא הולמת את האווירה שיש והתקופה שאנחנו נמצאים בה. אנחנו מנסים לגבש מערכת יחסים טובה בין יהודים וערבים, בין כל אזרחי המדינה. חבל שהוא ממשיך עם הקו הזה של שיח פלגני של שנאה".