אחת המסעדות האסיאתיות המפורסמות בארץ תסגור את דלתותיה בסוף החודש. בשעה האחרונה הודיע השף אבי קונפורטי שמסעדת צפרה שלו בתל אביב תיסגר לאחר קרוב ל-15 שנות פעילות. אומנם שמה של צפרה נקשר באי אילו שערוריות בשנים האחרונות, אך מדובר במסעדה ותיקה ובעלת קהל לקוחות נאמן, שנחשבה לאחת האסייתיות הטובות בארץ. 

"לקוחות יקרים, הציפור פורסת כנפיים והזברה שועטת למרחבים", כך בפוסט של קונפורטי, "אך לא לפני שניפרד ונודה לכולכם על 15 שנים גדושות בחוויה גסטרונומית, שמחה, פורצת גבולות ותרבותית". תאריך הסגירה של צפרה - שבה ניתן היה למצוא שלל ממטבחים אסייתיים זה לצד זה, מסושי ועד למטבח תאילנדי וקוריאני - הוא 31.10.

צפרה חדר פרטי (צילום: אפיק גבאי,  יחסי ציבור )
נסגרת אחרי 15 שנים | צילום: אפיק גבאי, יחסי ציבור

המסעדה השנייה והמפורסמת של קונפורטי, טופולופומפו, עודנה סגורה מאז הקורונה וטרם נפתחה מחדש. האם סגירתה של צפרה מעידה על פתיחה מחודשת של טופולופומפו? טרם ברור, ואת תגובתו של קונפורטי לכך לא ניתן היה להשיג נכון לרגע זה. מטעמו ומטעם הקבוצה נמסר: "צפרה נסגרת אחרי 15 שנים בצורה מסודרת ומכובדת. אנו מרגישים ומודים על חוויה מעשירה, מרגשת וממצה. נכון להיפרד שאנו מלאים, מדברים את השפה הקולינארית שלנו ומביאים אותה לשיאים".

לפחות לפי הפוסט שפורסם, המסעדה לא תיסגר מבלי להיפרד באופן טעים, ואנחנו בטוחים שנשמע ממיזמים נוספים של קונפורטי בקרוב.