ח"כ יברקן: "אני קרוב בעצמי למרוד ולא להתחסן בחיסון נוסף"

במהלך שאילתה בכנסת לשר הבריאות, ביקר חבר הכנסת מהליכוד את ההסתה, לדבריו, נגד אלו שלא התחסנו. הורוביץ בתגובה: "אתה בדבריך רק מחריף את המצב. תתבייש לך"

Abzoyb
גדי יברקן וניצן הורוביץ | צילום: חדשות 13

חבר הכנסת מהליכוד גדי יברקן אמר היום (רביעי) כי הוא "קרוב למרוד בהוראות שלכם ולא להתחסן בחיסון שני ושלישי". את הדברים אמר במסגרת שאילתה לשר הבריאות ניצן הורוביץ בביקורת על ההסתה, לדבריו, נגד או שאינם מתחסנים.

"אני בעד חיסונים. אני הייתי חולה, מחלים, וגם קיבלתי חיסון ראשון", הבהיר יברקן. "אבל מה שמשרד הבריאות עושה כנגד הלא מתחסנים וההסתה הנוראית - עוד אנשים יירצחו. אני רואה בפייסבוק, בטוויטר הודעות של הורים שמבקשים להחרים את הילדים של כאלה שלא התחסנו".

"מדינת ישראל צריכה לאפשר גם לאלה שלא התחסנו לחיות כמו בני אדם. לא יכול להיות שאותם אנשים שלא התחסנו יהפכו למצורעים יותר מסוכנים מהקורונה. אני קרוב בעצמי למרוד בהוראות שלכם ולא להתחסן בחיסון שני ושלישי."

בתגובה לדברים תקף אותו השר הורוביץ: "על מה אתה מדבר? אתה בדבריך השגויים והמטעים רק מחריף את המצב ופוגע במי שאתה כביכול רוצה לסייע לו. תפסיק עם זה, חסר אחריות. תתבייש לך. היום בעיקר בבתי החולים האירוע של הקורונה הוא אירוע של אנשים שלא התחסנו".

לדברי השר, "המדינה נותנת לכל אזרח את האמצעי להגן על עצמו מפני הקורונה, להתחסן ולזכות במוגנות גדולה מאוד מפני המחלה, שיכולה להיות מחלה מסוכנת גם למבוגרים וגם לצעירים. חשוב מאוד להתחסן. יחד עם זאת, לא מכריחים. אין כאן שום כפייה".