ביה"ח הלל יפה דיווח על מתקפת סייבר - הטיפול בחולים נמשך

המרכז הרפואי עדכן את משרד הבריאות כי הותקף ללא התראה מוקדמת על ידי תוכנת כופרה, שפגעה במערכות המחשוב של המוסד הרפואי. בהמשך לכך, ביה"ח משתמש במערכות חלופיות לטיפול בחולים

זמן צפייה: 06:34

המרכז הרפואי הלל יפה עדכן הבוקר (רביעי) כי עבר מתקפת סייבר באמצעות תוכנת כופרה ללא התראה מוקדמת, שפגעה במערכות המחשוב של בית החולים. מבית החולים נמסר כי הוא מתנהל במערכות חלופיות לטיפול בחולים, כשבמקביל הטיפול הרפואי ממשיך להתקיים באופן שוטף, למעט פעילות אלקטיבית לא דחופה.

בהמשך לכך, נמסרה התגובה לפיה "משרד הבריאות ומערך הסייבר הלאומי עודכנו בפרטי האירוע ומשתתפים בחקירתו ובטיפול בו. משרד הבריאות הפיץ עדכון בנושא לבתי החולים כצעד מנע". בתוך כך, בית החולים לניאדו בנתניה מסר כי הוא ערוך לקבל חולים שהטיפול בהם לא יתאפשר בעקבות מתקפת הסייבר שעובר בהלל יפה, ובתיאום מד"א ניתן יהיה להעביר חולים לבית החולים לניאדו.

ד"ר הראל מנשרי, ממקימי מערך הסייבר בשב"כ וראש תחום סייבר בHIT מכון טכנולוגי חולון, אמר כי "מאז 2015, בתי חולים וארגוני בריאות בישראל מהווים מטרות תקיפה מרכזיות ובשנתיים האחרונות של הקורונה חלה עלייה נוספת בניסיונות אלו. במקרה הנוכחי לא ידועה עדיין זהות התוקף אבל ארגוני בריאות מותקפים גם על ידי גורמים פליליים למטרות כופר וגם על ידי גורמים מדינתיים שמעוניינים להסב נזק או להוציא מידע של רשומות רפואיות. בבית חולים יש הרבה מאוד נקודות פריצה פוטנציאליות עליהן צריכים להגן, החל ממכשור רפואי ועד רשומות רפואיות. בנוסף במערכות האלו משתמשים אנשים רבים ומשתמשי המערכות לא תמיד יודעים מה מותר ומה אסור".