ראש השב"כ הנכנס: "לא נשאר לעמוד מנגד לאלימות בחברה הערבית"

ראש השב"כ החדש, רונן בר, התייחס בטקס חילופי ראשי הארגון לאלימות הגוברת החברה הערבית ואמ כי: "נלמד את הנושא - ברור לנו שזו משמה לאומית". בנט: "מולנו מכונת טרור ענקית שלא נחה לרגע"

רונן בר, נדב ארגמן, נפתלי בנט
רונן בר, נדב ארגמן, נפתלי בנט | צילום: חיים צח / לע"מ

במהלך טקס לחילופי ראש השב"כ, במעמדם של ראש הממשלה נפתלי בנט, שר הביטחון גנץ ובכירים נוספים, התייחס ראש השב"כ הנכנס רונן בר לאלימות הגוברת בחברה הערבית ואמר כי "השירות לא יישאר לעמוד מנגד. אחרי שנלמד את הנושא, נציג את האיזון הנכון שבין תרומתנו לחיזוק המשטרה לבין הגברת מעורבות השירות. ברור לנו שזו משימה לאומית".

עוד מדבריו של בר בטקס: "האיום המרכזי לשלום האזור, הציר השיעי בהובלת איראן, מכונה של טרור, ריגול והשפעה, ימשיך לעמוד בלב העיסוק של קהיליית המודיעין ובתוכה השירות. מתוקף תפקידו ואחריותו יפעל השרות לסכל איום זה בכל מקום בו יזהה אותו – בארץ, בחו"ל ובזירת הסייבר".

רונן בר
רונן בר | צילום: תקשורת שב''כ

כמו כן, גם ראש הממשלה בנט בירך את ראש השב"כ הנכנס ונשא דברים במהלך הטקס: "מולנו עומדת מכונת טרור ענקית שלא נחה לרגע. גם אנחנו לא יכולים לנוח לרגע. איפה שהם נמצאים – אנחנו חייבים להימצא תמיד צעד אחד לפניהם. להניח לאויב להתעצם ולארגוני הטרור להפוך למדינות טרור עם צבא ורבבות טילים – זו לא אופציה".

גם ראש השב"כ היוצא, נדב ארגמן, נשא דברים והתייחס להישגי הארגון בתקופת שירותו: "במהלך שנות כהונתי נהרגו 54 אזרחים ישראלים מפיגועי טרור, בוצעו 529 פיגועים משמעותיים (ירי, דקירה, דריסה, מטען) וסוכלו 2261 פיגועים משמעותיים".