עבאס: "לא נסכל חוק קנאביס רפואי, אך בלגליזציה לא נתמוך"

יו"ר מפלגת רע"ם אמר את הדברים לחדשות 13 בהתייחס להצעת החוק שעברה בקריאה טרומית. לדבריו, "התייעצנו עם אנשי הדת ועם רופאים, כולם הסכימו שניתן לחוק לעבור ונדון בסעיפים"

זמן צפייה: 05:00

יו"ר מפלגת רע"ם מנסור עבאס אמר היום (רביעי) לחדשות 13, לאחר שהצביע בעד החוק להרחבת השימוש בקנאביס רפואי, כי "החלטנו לתמוך מפני שחשבנו שחובתנו היא לתמוך בחוק הזה - אם יוגבל לשימוש רפואי". החוק עבר בקריאה טרומית במליאה לאחר שברע"ם הסכימו להצביע בעדו.

"יש אוכלוסייה שסובלת והיום כבר הוכח מדעית ורפואית השימוש בחלקים של קנאביס לצורך רפואי", אמר יו"ר רע"ם. "גם להפחתת כאב וגם לטיפול בסימפטומים של מחלות מסוימות. לכן, אי אפשר להתייחס לנושא בביטול ולהגיד שנסכל יוזמה כזו".

לכתבות נוספות בחדשות 13 >>

ועדת השחרורים: רוצח הילד אורון ירדן ישוחרר בביה"ח

מעצרם של ארבעת האחים החשודים בחטיפת אחותם בנצרת הוארך בשבוע

משרד הבריאות: הורה מחוסן או מחלים לא יידרש בבידוד עם ילדיו

"הקנאביס ככלל מוגדר אצלנו בדת ובתרבות כסם - וגם בחוק, ויש מניעה בנושא. התייעצנו עם אנשי הדת, רופאים, רוקחים וחוקרים וכולם הסכימו שניתן לחוק לעבור בקריאה טרומית ואחר כך נדון בסעיפים ואיך אפשר ממש להגביל את השימוש לצורך הרפואי בלבד ולא כמין נפלט או אמצעי לעשות לגליזציה דרך הדלת הרפואית".

בעניין לגליזציה מלאה אמר עבאס: "אנחנו לא נמצאים שם. אנחנו מתייסחים רק לנושא של שימוש רפואי, כבר התנגדנו לחוק של לגליזציה מלאה. יש נושאים עקרוניים לכל מפלגה בקואליציה והזכות שיהיה לה עמדה מיוחדת בנושא. הסוד להצלחה בקואליציה הוא לעשות דברים שהם בהסכמה ולהשאיר את הנושאים השנויים במחלוקת בצד".

על התקציב הוסיף עבאס: "המטרה שלנו היא שהתקציב יעבור, יש כמה דברים להשלים בתקציב ובתוכניות החומש והלמשיך הלאה".