נהיגה ראשונה: סקודה קודיאק (מתיחת פנים)

מתיחת פנים של אמצע החיים לרב-המכר בעל שבעת המושבים של סקודה. שינויים קלים שכמעט נסתרים מהעין. בלי מהפכות ובלי גרסה חשמלית אבל עם יכולת שלוטשה ועידון מופגן

מאז שהוצג הסקודה קודיאק לפני ארבע שנים, הבחירה בו הייתה כמעט אוטומטית. היכולת הכוללת המרשימה, הפתרונות היעילים והחכמים וגם השיוך למותג האירופאי הנמכר ביותר בישראל, הפך אותו לרב-מכר בסגמנט.

עוד מאוברדרייב >>>

כעת, הגיע הזמן למתיחת הפנים של אמצע החיים, והוא מתייצב כאן עם שינויים קלים. אין בשורות משמעותיות, אין תגבור חשמלי כמעט מתבקש בימים אלו. האם זה מספיק בכדי לשמור על מקומו בשוק?

מה חדש?

במבט ראשון קשה לזהות הבדלים חיצוניים משמעותיים. כשמשווים ישן מול חדש אפשר לגלות את ההבדלים שממש מסתתרים בעיצוב המוכר. הפנסים לדוגמא צרים יותר, הם ניצבים ליד גריל זקוף יותר ואיתם גם כתפיים שטיפסו גבוה יותר. יש עוד הבדלים כאלו ואחרים, אבל בשורה התחתונה העדכון הזה לא ממש משנה את פניו של הקודיאק, אלא רק מצעיר אותן מעט.

עוד אפשר למצוא כאן נגיעות קלות בתא-הנוסעים, שמשתמש עתה גם ביותר תהליכים ירוקים לייצורו וגם לוח שעונים דיגיטלי (בגרסה הנבחנת). מערכת ההנעה ברכב בנבחן כללה את המנוע 1.5 ל’ המוגדש המשודך לתיבה רובוטית כפולת-מצמדים עם 7 יחסי-העברה. בניגוד לדגמים אחרים של סקודה כאן אין עזרה חשמלית כלל, כאמור, מתיחת פנים קלה למדי.

איך מרגיש?

כמו שהרגיש תמיד. סולידי, מרווח, חכם ונוח. מה שבולט מהרגע הראשון הוא הנוחות והשקט המשופר. זה לא שהיה כאן רועש קודם, אבל יש משהו מאוד נינוח ונעים באופן שבו מתגלגל הקודיאק על הכביש. גם בחירת החומרים המוצלחת והגוונים בתא הנוסעים מוסיפים לתחושה הנינוחה הזו. תא הנוסעים מוכר, לא מחדש הרבה, אבל משדר את אותה סולידיות עם הנדסת אנוש טובה ושוב, מוכרת.

מערכת ההנעה גם היא מנגנת על אותו קו יעיל. תחת עומס הגם שהבידוד טוב, התחושה קצת עסוקה. גם אופי תיבת ה-DSG הממהר להעלות הילוכים בנסיעה נינוחה, מרגיש פחות רהוט כשמבקשים להאיץ בפתאומיות. מעבר לזה התחושה חלקה ונעימה, בטח שבנסיעה נורמטיבית. ההתנהגות בטוחה, צפויה כשההגה המדויק, מרגיש קצת אלסטי בתנאים מסויימים. צריכת הדלק לאורך ימי המבחן עמדה על 11.3 ק”מ/ל’.

יש מקום

כמובן שיש כאן, כמו מקודם, מרווח מצוין בשורה השנייה והשלישית. יש גם ארסנל מערכות בטיחות מתקדמות, תאורת מטריקס מתוחכמת וגם 9 כריות אוויר. אבל בעיקר יש כאן את אותה תחושה איכותית, מרגיעה, שאפשר למצוא בעוד מוצרים של החברה הזו. לצד זה, היינו שמחים לקבל תגבור חשמלי קל ליחידת ההנעה הזו, מה שהיה משפר את התמונה הכללית אפילו יותר.

מתיחת הפנים של הקודיאק קלה למדי. השינויים הבודדים, לא משנים את התחושה המוכרת שמייצר הקודיאק הזה. וזו ממש לא בעיה, כי הקודיאק הוא רכב פנאי בעל שבעה מושבים משובח כזה שיכול לחלוטין להרשים, גם ארבע שנים אחרי שהוצג. גם אחרי עדכון קליל שכזה.

סקודה קודיאק 1.5 ל’ ‘סטייל’

מנוע: טורבו, 1,498 סמ”ק

הספק: 150 כ”ס מ-5,000 סל”ד

מומנט: 25.4 קג”מ ב-1,500 סל”ד

גיר: רוב’, 7 היל’

בסיס גלגלים: 279 ס”מ

משקל: 2,257 ק”ג

צריכת דלק (מבחן): 11.3 ק”מ/ל’

מ-0 ל-100 קמ”ש: 9.8 ש’

מהירות מרבית: 205 קמ”ש

מחיר (בסיס): 216,000 שקלים (182,000 שקלים)

בעד: נוחות, איכות, יעילות

נגד: שינוי קל

שורה תחתונה: ללכת על בטוח

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר