צפו: הצצה נדירה למטוס שנועד להחריב מדינות

מטוס ה-B-52 פועל כבר עשרות שנים בשירות חיל האוויר האמריקני, ומסוגל לשאת בין היתר טילים גרעיניים למרחק עצום • כעת אפשרו בארה"ב לצוות עיתונאים לקבל הצצה למטוס הישן שגם היום יכול לשנות את פני העולם

מטוס B-52, צילום: רויטרס

מטוס B-52 הוא אחד הסמלים הבולטים והמשמעותיים ביותר של המלחמה הקרה, ושל העוצמה הצבאית של ארצות הברית. מאז תחילת שירותו הצבאי ב-1955 ועד היום הוא ביצע אין ספור משימות במדינות רבות בעולם – בעיראק, בווייטנאם ועוד. חרף הזמן העצום שעבר מאז שיוצר, הוא עדיין משמש כמפציץ העיקרי של ארצות הברית, ובין היתר מסוגל לשאת טילים גרעיניים.

בשנות המלחמה הקרה הוא נועד לטוס למרחק גדול ולהפציץ מטרות בעומק ברית המועצות. אם הייתה מתפתחת מלחמה גרעינית, היה ה-B-52 אחד המטוסים שהיו משמשים להחרבת מדינות, לא פחות. ב-1966 התרסק מטוס מסוג זה בספרד, ואחת הפצצות צללה למי הים התיכון ואותרה לאחר יותר מחודשים של חיפושים אינטנסיביים.

חרף העובדה שהמטוס ישן מאוד, הוא שודרג והותאם לאתגרים החדשים שמשמשים את צבא ארצות הברית. בין היתר הוא מסוגל כעת לשאת חימוש מתקדם, בין היתר טילי שיוט חדשים.

בחיל האוויר האמריקני אפשרו בצעד חסר תקדים לצוות של אתר " the aviationist" לתעד לפרטי פרטים את כלי הטיס הוותיק שנועד למטרות הפצצה עצומות שמשנות את פני המלחמה. קולונל בחיל האוויר האמריקני העביר סיור בן קרוב לשעתיים שבו התמקד על כל פרט במטוס, החל מהצד החיצוני שלו, כולל מנשאי הטילים, וכלה בתא הטייס. בין היתר נחשפו מספר שיטות להגנה על המטוס באמצעות לוחמה אלקטרונית.

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר