י' ניסן התשפ"ד
18.04.2024
חי מהמליאה

מתיחות בקואליציה: רע"מ תפיל את חוק הקנאביס?

מעל לחודשיים לאחר שהחוק נפל, חברת הכנסת שרן השכל מ'תקווה חדשה' מעלה היום להצבעה את חוק הקנאביס - שמפלגת רע"מ התנגדה אליו בעבר, אך טרם ברור כיצד תצביע הפעם | לאחר שהמו"מ נכשל: גם חוק יסוד: ההגירה יעלה להצבעה, ומפלגות הימין הקואליציה צפויים להתנגד

מתיחות בקואליציה: רע"מ תפיל את חוק הקנאביס?
מליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יום מתוח במשכן: חוק הקנאביס שוב יעלה בהמשך היום (רביעי) להצבעה בכנסת, כשייתכן מאוד ומפלגת רע"מ תצביע נגדו - מה שיגרום למבוכה בקואליציה.

חוק הקנאביס, שעלה לפני כמה חודשיים בחטף נופל, עולה בקידומה של חברת הכנסת שרן השכל מ'תקווה חדשה'. לטענתה, הפעם החוק שונה מהחוק שנפל, כך שהיא מצפה שמפלגתו של מנסור עבאס כן תתמוך.

 

אך נכון לכתיבת שורות אלו, טרם ברור כיצד תצביע המפלגה האיסלאמית, שכן הוא מכיל מעט גם חלקים מסחריים. ישנם נסיונות לשכנע את רע"מ להיעדר מהמליאה, ובכך להעביר את החוק.

אך אם לא יצליחו להגיע להבנות, ורע"מ אכן תתנגד, יהיה זה מבוכה גדולה לקואליציה - שכן זה הפעם השניה שהחוק נופל. נפילת החוק עלולה להביא להאשמות כלפי עבאס ומפלגתו, שגם ככה מראים סימני אי שביעות רצון.

בנוסף, גם חוק יסוד: ההגירה של חבר הכנסת שמחה רוטמן, יעלה להצבעה. זאת לאחר שאתמול פוצץ המו"מ בינו לבין איילת שקד. הח"כים ממפלגות הימין צפויים להתנגד לחוק, ובכך "לחטוף" עוד מהימין.

קנאביס שרן השכל שמחה רוטמן איילת שקד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד