י"א ניסן התשפ"ד
19.04.2024
אחרי 27 שנה

נשיא הישיבה הגדולה בעולם הודיע ​​כי הוא מתפטר מתפקידו

הרב אהרון קוטלר נשיא ישיבת 'בית מדרש גבוה 'בלייקווד, הודיע כי הוא פורש מתפקידו, את ההודעה מסר בפגישה מיוחדת עם אחיו ראש הישיבה הגר"מ קוטלר. 'בחדרי חרדים' עם כל הפרטים על הפרישה

נשיא הישיבה הגדולה בעולם הודיע ​​כי הוא מתפטר מתפקידו
הרב אהרן קוטלר צילום: באדיבות המצלם

השמועות על התפטרותו האפשרית של הרב אהרן קוטלר מנהל ישיבת 'בית מדרש גבוה' לייקווד בניו ג'רזי, הסתובבו במשך יותר משנה בקרב תושבי לייקווד, ואמש (שלישי) הוא הודיע ​​לצוות הישיבה ולאחיו ראש הישיבה על החלטתו לפרוש מתפקידו.

הרב אהרן קוטלר שימש כנשיא ומנכ"ל הישיבה המפורסמת הגדולה בעולם במשך 27 השנים האחרונות.  הוא הרים את הישיבה מכמה מאות אברכים לישיבה הגדולה ביותר בארצות הברית, עם כמעט 7,000 תלמידים ו-15,000 בוגרים, רבים מהם מנהיגים של קהילות יהודיות ברחבי העולם.

כאשר קיבל את תפקידו בישיבה היה בית מדרש אחד. כיום יש בה מבנים רבים, כאשר כ-18 בתי מדרשות עמוסים כולם באברכים ובחורים הלומדים תורה יום ולילה.

הייתה לו גם יד בהקמת כ-100 כוללים ברחבי העולם, במתן כסף וייעוץ מתמיד. בפגישה שנערכה אתמול (שלישי) אמר הרב קוטלר כי יישאר זמין תמיד כדי לסייע לישיבה.

תחת ניהולו, מעולם לא דחה צ'ק אחד, הוא עבד ללא לאות יומם ולילה כדי לגייס עשרות מיליוני דולרים בשנה כדי לחלק את מלגות האברכים בזמן.

ככל שגדלה לייקווד עם השנים, הרב קוטלר היה פעיל בענייני מדיניות ציבורית, כיהן בדירקטוריונים שונים שהוקדשו להרחבת שירותי הבריאות האזוריים, תחבורה, דיור, חינוך ופיתוח כלכלי. הרב קוטלר בנה את ישיבת לייקווד למה שהיא כיום, והיה אחראי להפוך את עיריית לייקווד למטרופולין, עיריית לייקווד מדורגת כעירייה החמישית בגודלה מבחינת אוכלוסיית המדינה בשנת 2020, לאחר שדורגה במקום השביעי בשנת 2010 וה-22 בשנת 2020.

הרב אהרן קוטלר הוא בנו של הגאון רבי יוסף חיים שניאור קוטלר זצ"ל ראש הישיבה ונכדו של מייסד הישיבה הגאון רבי אהרן קוטלר זצ"ל בעל 'משנת רבי אהרן' על שמו הוא קרוי. אחיו הוא ראש הישיבה הגאון רבי אריה מלכיאל קוטלר חבר מועצת גדולי התורה. 

גורם המעורה בפרטים בלייקווד ששוחח עם 'בחדרי חרדים' אומר כי הרב קוטלר חש תחושת מיצוי בתפקיד, מדובר בסיפור ארוך שנמשך כבר שנה וחצי לפחות. הרב קוטלר קיבל פיצויים גבוהים מאוד מהנהלת הישיבה. 

אתר Yeshiva world news מציין בדיווח כי עדיין לא מונה מחליף לקוטלר שעדיין לא חשף מהן תוכניותיו העתידיות.

ליקווד הרב מלכיאל קוטלר הרב אהרן קוטלר התפטרות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד