ניסיון החיסול של איש העסקים טדי שגיא: משטרת קפריסין עצרה אתמול בלילה (שלישי) חשוד נוסף, שני במספר, במעורבות בניסיון החיסול לפני 10 ימים. החשוד הוא עובד שליחויות בעיר פאפוס שבקפריסין, בן 27 ממוצא פקיסטני.

החשוד נעצר לאחר שהמשטרה המקומית פשטה על דירתו, לאחר שעלה החשד כי היה לאחרונה בקשר עם החשוד המרכזי בפרשה, גבר כבן 38 ממוצא רוסי-אזרי. החשדות התעוררו לאחר שבמשטרה הקפריסאית ביצעו חיפוש ומעקב אחר מכשירו הסלולרי, האזינו להקלטות מיוחדות ממנו וגילו את הקשר לחשוד הנוסף.

משטרת קפריסין עדכנה הבוקר שהמעצרים שבוצעו בהחלט עשויים לקשור את החשודים לביצוע המעשה על רקע טרור ולא פלילי. בתוך כך, בית המשפט במדינה הורה לקיים את כל הדיונים בעניין בדלתיים סגורות.

בדיון שנערך ביום שני התנגדו עורכי דינו של החשוד הראשון בפרשה לכל האישומים נגדו המייחסים למעשיו רקע של מעשה טרור. לדבריהם, על התובעים לעבוד קשה כדי שיצליחו להוכיח את הקשר הזה, או כל קשר אפשרי בין מרשם לבין גורמי טרור אחרים. כלי התקשורת המקומיים טוענים שבידי התביעה קיימת תשתית ראייתית מספקת להרשעתו, ומתריעים מפני סכנה אפשרית לחייהם של עדים שונים בפרשה.

עורך דינו של החשוד אמר ל-N12 כי הלקוח שלו מכחיש כל קשר לטרור ושאין לו מה להסתיר. בנוסף טען הפרקליט כי למרות בקשות חוזרות ונשנות, הוא לא קיבל את המסמכים מתורגמים לשפת אימו (רוסית) ותרגום חלקי נעשה בעל פה בלבד.

כזכור, כבר עם לכידתו של החשוד הראשון פורסם כי ההערכה המרכזית היא שהוא חלק מחוליית טרור המורכבת מעוד כמה אנשים נוספים. עוד דווח כי ככל הנראה הגיעה החוליה לקפריסין דרך קפריסין הטורקית. היום צפוי החשוד השני, מפקיסטן, להתייצב בפני בית המשפט בניקוסיה לדיון הראשון בעניינו. במקביל, הדיון בעניינו של החשוד הראשון יימשך גם היום.

טדי שגיא עזב את קפריסין ברגע האחרון לפני החיסול המתוכנן, יחד עם ישראלים נוספים שהיו עימו. החשוד המרכזי בפרשה נתפס כמה ימים לאחר מכן, קרוב מאוד לבניין המשמש את איש העסקים הישראלי, כשברשותו אקדח, משתיק קול, כפפות וציוד נוסף. מקבוצת טדי שגיא נמסר: "מדובר באירוע טרור אירני – שסוכל. היעד לחיסול איננו טדי שגיא אלא ישראלים בקפריסין".