עדות אבירם אלעד: "ישועה חצה קו אדום והתערב באופן לא עיתונאי"

עדותו של עורך אתר וואלה לשעבר מתקיימת זה היום השלישי ברציפות, במסגרת החקירה הנגדית של עו"ד בועז בן צור. אלעד העיד: "ישועה מערבב אינטרסים כלכליים עם אינטרסים עיתונאיים"

אבירם אלעד

גם הבוקר (רביעי), זה היום השלישי, נמשכת עדותו של עורך אתר "וואלה" לשעבר אבירם אלעד בבית המשפט המחוזי בירושלים במסגרת תיק 4000. כאמור, במהלך עדותו אמר אלעד כי "לא זיהיתי אצל אילן ישועה להד אידאולוגי נגד בנימין נתניהו, אלא להט מסחרי". עוד הוסיף בעדותו כי היו ביני לבין ישועה לא התקיימו דיונים פוליטיים או אידיאולוגיים, זאת לאחר שנשאל על ידי עורך הדין בועז בן צור לגבי אמירתו של ישועה לפיו "נתניהו הורס את המדינה".

בהמשך החקירה הנגדית, עו"ד בן צור טען בפני אלעד כי בחקירתו הראשית הוא אמר כי "החקירה הזאת עושה לכם רק טוב ציבורית", ואילו השני השיב לו כי "חקירות שיש בהן חשד לשחיתות ציבורית בהחלט יש בהן טוב למדינת ישראל".

ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורך דינו בועז בן צור באולם בית המשפט
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם עורך דינו בועז בן צור באולם בית המשפט | צילום: ראובן קסטרו

עוד מדבריו של אלעד בחקירה הנגדית: "לא הכרתי את כל קשריו של ישועה, הם לא מעניינים ולא רלוונטיים. מעניין אותי שהוא חוצה קו אדום ועושה התערבות לא עיתונאית". כאשר בן צור שאל את עורך אתר וואלה לשעבר על הכתבה של מירי רגב שלבשה שמלה עם איור של ירושלים, סיפר אלעד כי ישועה ביקש ממנו להוריד את הכתבה: "בכתבה הופיעה המילה 'טרלול' שבאמת הייתה לא במקום. זוהי התערבות לא תקינה של אילן שלא היתה צריכה להתקיים וגם אמרתי לו את זה בזמן אמת".

עוד המשיך בעדותו עורך אתר וואלה לשעבר: "ישועה פונה אליי לגבי כתבה שרצינו לעלות על חברת אלעל. אחרי שיחות שקיימתי, גיבשתי את התמונה שלי לגבי הכתבה והחלטתי שלא לפרסם אותה מסיבות עיתונאיות. בסוף הכתבה התפרסמה בניגוד למה שחשבתי ואז אילן דיבר איתי. ההתערבות של אילן לא תקינה, הוא מערבב אינטרסים כלכליים עם אינטרסים עיתונאים. הוא לא פוקד עליי לא לעשות את הכתבה כמו שהוא פוקד בעניינים של נתניהו. ההתנהלות שלו היתה אגרסיבית".

אתמול הסתיימה עדותו של אלעד, כיום מנכ"ל חדשות 13, במסגרת חקירת התביעה והחלה החקירה הנגדית של עו"ד בן צור, סנגורו של בנימין נתניהו. בן צור טען כי דבריו של אלעד מבוססים על "הקצנה או בדיות" של מנכ"ל "וואלה" לשעבר אילן ישועה. על כך השיב אלעד כי "ישועה מעולם לא שיקר לי". לטענת בן צור, "ישועה רצה לגרום לך להאמין שזה מצב הדברים". עוד טען העורך דין כי "ישועה בודה כדי לנפח ולשתול לך במוח", אלעד השיב: "אני חושב שלא".

מוקדם יותר אתמול סיפר במסגרת עדותו במשפט על הסיבות שהובילו לעזיבתו בשנת 2014. "חשבתי שהדבר הזה לא הולך להיעלם אלא להתגבר", אמר בהמשך לעדותו אתמול שם העיד כי הייתה התערבות ברורה לדבריו של האתר לטובת בנימין נתניהו ומשפחתו.

"ההתערבות בנושא משפחת נתניהו הפריעה לי מאוד, פגעה ביכולת שלי לעשות את העבודה", אמר אלעד. "בסופו של דבר זה גם הוביל להתפטרות שלי מ'וואלה'. באחד השלבים הלכתי עם המשנה לעורך הראשי ועם עורך דין לענייני עבודה כדי לראות מה מעמדנו החוקי לאור העובדה שאנחנו רואים פגיעה במקצוע שלנו ובאתיקה העיתונאית".