משפט נתניהו: בבית המשפט המחוזי בירושלים נמשכת היום (רביעי) עדותו של עורך אתר וואלה לשעבר, אבירם אלעד, בפרשת תיק 4000. בניגוד לעדותו של מנכ"ל האתר לשעבר אילן ישועה, שבה השופטים הפעילו פחות לחץ על עורכי הדין לסיימה בהקדם והיא נמשכה כחצי שנה, עדותו של אלעד צפויה להסתיים ביום שני.

עו"ד בועז בן צור, סנגורו של ראש הממשלה לשעבר, המשיך בחקירתו הנגדית וניסה לחלץ מהעד אמירות שיגלו מה דעתו על בנימין נתניהו. עו"ד בן צור הקריא מתוך חקירתו של אילן ישועה במשטרה וציין כי ישועה אמר במערכת האתר באופן גלוי כי נתניהו "הורס את המפעל הציוני".

"לא זיהיתי להט אידיאולוגי (מצד אילן)", השיב אלעד על דבריו של עו"ד בן צור. "זיהיתי להט מסחרי. אני לא זיהיתי באמירות האלה משהו פוליטי. שמעתי את האמירות האלה פעם או פעמיים, זה היה בסמוך להנחיות שהוא נתן לנו. לא היו ביני לבין אילן דיונים פוליטיים אידיאולוגיים".

בועז בן צור ועמית חדד (צילום: Yonatan SindelFlash90)
סנגורי נתניהו: עוה"ד בועז בן צור ועמית חדד | צילום: Yonatan SindelFlash90

בשלב מסוים החלו חילופי "עקיצות" בין בן צור לאלעד, זאת לאחר שעורכת הדין הציג מאמר שכתב העורך לשעבר תחת הכותרת: "נתניהו תתרגל: אין יותר 'איום הגרעין האירני'".

עו"ד בן צור: "ההבנה שלך הייתה שהנושא האירני מת".

אלעד: "ההבנה שלי הייתה שקרו דברים באותן שנים שגרמו לשינויים בנושא האירני".

עו"ד בן צור: "זה מביך אבל בסדר. היום אנחנו יודעים שהמאמר לא נכון".

אלעד: " טועה אבל זה לא דיון גיאו-פוליטי. אני לא אשפוט את הביצועים העיתונאים שלי ואני לא אשפוט את הביצועים המשפטיים שלך".

עו"ד בן צור: "את הביצועים המשפטיים אפשר למדוד בסטטיסטיקות של פסקי דין שמדברים בעד עצמם".

אלעד: "אני קראתי אחרת".

עו"ד בן צור: "סליחה? איפה קראת?"

אלעד: "באינטרנט".

בשלב זה, השופט בר-עם קטע את דו-השיח בין השניים והעיר: "בכל הכבוד, זה לא מוסיף. שאלת באופן כללי, בסדר. מה אני צריך להיכנס אחמדינג'אד? העד אמר את מה שאמר, מתקדמים".

בבית המשפט הוצגה התכתבות שעסקה גם בפרשת הצוללות. אלעד כתב: "זה סיפור שיכול להפיל ראש ממשלה". ישועה השיב: "אמן".

אילן ישועה (צילום: יונתן זינדל, פלאש/90 )
מנכ"ל וואלה לשעבר ישועה | צילום: יונתן זינדל, פלאש/90

עוד במהלך העדות הציג עו"ד בן צור התכתבות שבה ישועה מבקש מאלעד לשנות כתבה על השמלה של מירי רגב תחת הכותרת "ירושלים של טרלול". ישועה כתב: "אתה מזלזל באינטלגנציה שלי ופוגע קשות בחברה. אף כלי תקשורת לא פועל בחלל ריק".

אלעד ציין בבית המשפט כי עלתה ביקורת על שמלת הירושלים של מירי רגב: "אילן פנה אליי להוריד את הכתבה בשביל היחסים עם מירי רגב. אני מתנגד בכל תוקף ולכן הוא כתב את מה שכתב. אני לא משנה את הכתבה בכלל. רק בערב כשאמרו לי עוד אנשים שהמילה 'טרלול' לא ראויה אז שיניתי אותה. לדעתי, התגובה של אילן לא ראויה".

עו"ד רוזן-עוזר, שמייצגת את איריס אלוביץ', הציגה דוגמאות שונות להערות של ישועה על תכנים שונים באתר - כלומר הערות כלליות, בלי קשר לפוליטיקאים ואנשי עסקים. המטרה היא להמשיך להראות שישועה התערב באופן יום-יומי בתוכן. אלעד מצידו טען שהתייחס להערות של ישועה באותה מידה שהיה מתייחס להערה מצד כל גורם אחר.