משטרת ישראל העבירה לנציג האינטרפול את פרטיו של סוכן הדוגמניות שי אביטל החשוד בביצוע עבירות אונס, מעשים מגונים והטרדות מיניות בדוגמניות ונערות צעירות שהיו במחיצתו לאורך השנים. משמעות הדבר היא שאביטל מוגדר כעת כ"בר הסגרה" מכל מדינה שיש לישראל עימה הסכמי הסגרה.

השלב הבא הוא הוצאת תעודה אדומה על ידי המחלקה הבינלאומית של משרד המשפטים שתסייע להבאתו של אביטל לישראל ולהעמדתו לדין. בתחילה תופיע הודעה כחולה במחשב האינטרפול ולאחר מכן הודעה אדומה שמשמעותה - מבוקש מסוכן הדרוש לחקירה ומעצר בישראל.

במשטרה מעריכים שאביטל עדיין שוהה בטורקיה שאיתה אין לישראל הסכמי הסגרה ובמקביל מתכננים מבצע נוסף להבאתו בדומה למבצע גירושו של העבריין ניבי זגורי מסין לישראל. זגורי, ראש ארגון פשע הגדול בנגב הנאשם בשלושה מקרי רצח, נמלט מהארץ, השתקע בסין ונהג לבלות הרבה בתאילנד - שתי מדינות שלהן אין הסכמי הסגרה עם ישראל. עם זאת, במשטרת ישראל הגיעו להסכמות עם שתי המדינות הללו לפיהן זגורי ועבריין נוסף שהיה עמו יגורשו לישראל לאחר שלילת הוויזות שלהם. וכך מתכוונים לעשות גם עם אביטל במידה וזה לא יחזור לישראל ויבחר להשתקע בטורקיה.

"שי התבלבל. הוא לא במעמד לקבוע לנו תנאים לגבי חזרתו לארץ. גם הרב ברלנד שהיה במעמד דומה חשב כמוהו והציב תנאים ובסוף הבאנו אותו מדרום אפריקה לישראל לאחר שברח ממדינות רבות", אומר ל-mako קצין משטרה בכיר, "הוא חשוד בעבירות חמורות ואם נצטרך ננקוט בכל השיטות שלנו להביא אותו לארץ גם ממדינות שאין לנו הסכמי הסגרה עימן. אני מציע לנו לנחות בישראל ולהתייצב לחקירה כמו כל אזרח שקיבל זימון לחקירה. אם הוא חושב לשחק משחקים אז הוא יבין מהר מאוד שנגיע אליו לכל מקום בכדור הארץ ונביא אותו לישראל".

לדבריו, גם במדינות שלישראל אין הסכם הסגרה איתן המשטרה יכולה לפעול. "יש לנו קשרים עם משטרות רבות ברחבי העולם גם במדינות שאין לנו הסכמים. כמו שדאגנו שיגרשו את זגורי מתאילנד לסין ומסין שאין לנו הסכמי הסגרה איתה הוא גורש לישראל, אותם דברים תופסים לגבי שי אביטל", מוסיף קצין המשטרה, "אם הוא חושב שהוא מנהל את החקירה, אז יש לו טעות גדולה. הוא יכול לעשות כמה שהוא רוצה בדיקות פוליגרף ולבקש תנאים לגבי חזרתו, אבל אנחנו נביא אותו לארץ בלי שום תנאי והוא ייחקר כמו כל אזרח מהשורה בלי שום הטבות".

כפי שחשפנו בשבוע שעבר ב-mako, במשטרה נתנו לאביטל אולטימטום לחזור מרצונו לישראל ובמידה ולא יעשה זאת יפעלו בכל האמצעים העומדים לרשותם. "מכל מקום בעולם נביא אותו לחקירה. אם זה טורקיה, מקסיקו או תאילנד. החקירה מוכנה, המתלוננות ברובן מוכנות להתעמת עמו, אז אם הוא טוען שהוא חף מפשע שיגיע לחקירה ויוכח את חפותו".