5 סיבות ששייקים מזינים ומתאימים לילדים:

תנו לקטנים שלכם משהו מתוק ומזין ללגום שפע ויטמינים, מינרלים ואפילו חלבון! למען האמת, שייקים מפירות טעימים לאנשים בכל הגילאים

freepik

בשיתוף תוכן שיווקי

הם פשוט עשויים מרכיבים פשוטים וטעמים טעימים שילדים ואפילו ילדים שהם אכלנים בררנים ייהנו מהם. נשתף אתכם טיפים כיצד להכין שייקים בריאים לילדים – בתוספת רעיונות מהנים לקעריות שייקים שהן תחליף נהדר לקינוח או כארוחה מזינה בפני עצמה, כזו שהילדים מלקקים את האצבעות אחריה ואנחנו כהורים חשים מסופקים.

בין אם אתם מחפשים רעיונות לארוחות ביניים או השראה לארוחה בריאה לילדים, שייקים יכולים להיות אופציה פנטסטית ורב -תכליתית. הגישו את השייק בקערה עם תוספות טעימות, והכנתם קערת של ארוחה מזינה בלי מרכיבים מסובכים ובלי נסיונות כושלים להגניב פירות לתפריט של הילדים שלכם.

בלנדר משפחתי הוא אפשרות טובה למי שצריך להפיק 2 מנות ומעלה לילדים ואפילו אם אתם מכינים לילד אחד, בטוח שתרצו להנות מהמנה שנשארת בבלנדר 😊

אז מה בעצם יש לנו בשייקים שכל כך טוב לילדים?

  1. שייקים לילדים בדר”כ כוללים בננות המספקות כמותת יפה מאוד של אשלגן, מנגן, ויטמין C, מגנזיום וסיבים תזונתיים מהסוג שמהווה מצע להתפתחות חיידקים ידידותיים במעיים.
  2. בסיס לשייק הוא בדרך כלל חלב שהינו מקור לחלבון, ויטמינים מקבוצה B כולל ויטמין B12, ויטמין A ומינרלים חשובים כמו סידן, אבץ וסלניום או מיץ תפוזים/ תפוחים שגם הוא עשיר במינרלים, ויטמינים, בעיקר ויטמין C ונוגדי חמצון.
  3. בשייקים אפשר לשלב לילדים חומצות שומן חיוניות מזינות החשובות לתפקודו התקין של הגוף ע”י הוספה של זרעי צ’יה ופשתן שמהווים מקור גם לחומצת שומן החשובה אומגה 3 או גרעיני דלעת/ אגוזי מלך וגם ע”י חמאות אגוזים ובוטנים כמו חמאת שקדים או חמאת בוטנים טבעיות המספקות שלל ויטמינים ומינרלים בנוסף לשומן הבריא שבהן. לילדים גדולים יותר (לפחות מעל גיל 5 ותמיד עדיף בהשגחה) אפשר גם לקשט את קעריות השייקים עם אגוזים/ פקאנים או זרעי צ’יה.
  4. ילדים אוהבים שייקים בצבעים ורודים ואדומים. אלה בדרך כלל מורכבים מפירות מאוד מזינים כמו תותים ופירות יער שהם כמובן מתוקים וטעימים אך גם מאוד מזינים. פירות אלו מספקים נוגדי חמצון, ויטמין C וסיבים תזונתיים. בכוס אוכמניות למשל תוכלו להנות מ 3.5 גרם סיבים, 1 גרם חלבון וכ-14 גרם ויטמין C (כרבע מהדרישה היומית של תינוקות בני 7-12 חודשים) וזאת לצד כמויות קטנות יותר של אשלגן, ויטמינים מקבוצה B ומנגן. כמובן שאוכמניות כמו שהן מהוות סכנת חנק לילדים קטנים בשל צורתם העגולה ולכן שייק או קערית שייק הן דרך נפלאה להפוך אותן למחית ולהנות מהיתרונות שלהן.
  5. שייקים וקעריות שייק הן דרך נפלאה להעשיר את התפריט של ילדכם בירקות. בגלל ששייקים הם כל כך מתוקים וטעמם הוא טעם דומיננטי של פירות, תוכלו בעדינו להוסיף ירקות בעלי טעם נייטרלי יחסית אל תוך השייק. ירקות מתאימים הם תרד, מלפפון, סלק, מנגולד. אם תגלו פה הצלחה, תוכלו להגדיל את המינון. זכרו! טעמים הם נרכשים. ככל שתרגילו את הילדים שלכם לטעמים חדשים של ירקות ופירות כך יגדל הסיכוי שיאהבו אותם גם מחוץ לשייק וימשיכו לצרוך אותם.

אז בפעם הבאה שאין לכם הרבה זמן וחשוב לכם להכין לילדים מנה מזינה ועל הדרך גם בואו נודה מאוד מפנקת, שלפו פירות קפואים מהמקפיא, הניחו בבלנדר עם בסיס מתאים ותוספת נלווית שיש לכם בבית ושקשקו להם (וגם לכן!) שייק מפנק.

בשיתוף תוכן שיווקי

כדאי להכיר