מאות עסקים קטנים כגדולים הצטרפו ביממה האחרונה לפרוייקט "התו הירוק זית", כחלק מהמאבק להעלאת שכר חיילי החובה. העסקים לקחו חלק ביוזמה של מערכת "חי בלילה" עם נדב בורנשטיין ויעניקו 50 אחוז הנחה לחיילים במדים. היוזמה שהחלה אמש צברה תאוצה כשמאות עסקים ביקשו להצטרף, לשם כך הוקם מוקד מיוחד שמנהל את הרישום והתפעול.

מקדונלד'ס, רשת המזון הגדולה בישראל, הצטרפה למאבק ותעניק לחיילים 50 אחוז הנחה בקנייה מעל 34 שקלים. ובשעות האחרונות התקבלה פנייה נוספת למוקד הרישום מרשת בורגרס בר, שמונה 35 סניפים ברחבי הארץ, והם יעניקו 50 אחוזי הנחה לחיילים בשעות אחר הצהריים. כמו כן, רשת חדרי הכושר הולמס פלייס תעניק 50 אחוז הנחה לחיילים על המנוי השנתי, ולקרביים שמבניהם היא מציעה להגיע בחינם בסופי השבוע.

"התו הירוק זית" (צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12)
בתי העסק יעניקו 50% הנחה החיילים | צילום: מתוך "חי בלילה", קשת12

סניף אגאדיר בנחלת בנימין הוא הראשון שהצטרף למאבק. "ההחלטה הייתה ספונטנית ורגעית. שמחתי להירתם לעניין", מספר איתן טרבולס הבעלים של הרשת, "כולנו היינו חיילים בעבר, אנחנו יודעים מה זה. זה כיף גדול שחיילים מגיעים אלינו תוך כדי השירות"

מיכאל אליעזר, מנהל מכירות מחסני חשמל בסניף יגאל אלון בתל אביב, שמח גם הוא להצטרף לפרוייקט. שם יוכלו החיילים לקבל מגוון מוצרים ב 50 אחוז הנחה: מצלמות דרך לרכב, קומקומים, מכונות גילוח וגם מחליקי שיער. "אנחנו שמחים להצטרף למאבק, החיילים מקבלים רק חלק מהסכום שהם צריכים לקבל מהמדינה".