קליניקה משפטית תסייע לנפגעי צה"ל לקבל הכרה בנכותם

עיסוקה וייחודה של הקלינקה הוא בסיוע למי שנותרו עם מוגבלות פיזית או נפשית בעקבות מחלה או פציעה שחוו במהלך שירותם במסגרת כוחות הביטחון

"להשמיע את זעקת הנכים", אילוסטרציה, צילום: יהושע יוסף

הקריה האקדמית אונו השיקה קליניקה משפטית שמטרתה לסייע לנפגעי צה"ל לקבל הכרה בנכות צבאית. זוהי הקליניקה הראשונה בארץ אשר כל עיסוקה וייחודה הוא בסיוע למי שנותרו עם מוגבלות פיזית או נפשית בעקבות מחלה או פציעה שחוו במהלך שירותם במסגרת כוחות הביטחון.

הקליניקה המשפטית הוקמה על ידי ד"ר ג'ודי ברודר, ראש מרכז אונו למשפט חברתי קליני, ותנוהל על ידי עו"ד ורד מושקובסקי מהפקולטה למשפטים של המוסד האקדמי.

בקריה האקדמית אונו אומרים שהקליניקה תסייע בפתרון סוגיות משפטיות רוחביות ופרטניות, ותפעל להגביר את הנגישות להליך מיצוי הזכויות מול אגף השיקום ובוועדות השונות.

ד"ר ברודר: "לצערנו, הטרגדיה המוכרת לכל של איציק סעידיאן אינה סיפור אישי פרטני, אלא סיפורם של רבים מבנינו ומבנותינו אשר קולם, לרוב, לא נשמע. המעשה הקיצוני שעשה איציק הוא חריג ביותר, אך התסכול, חוסר האונים והייאוש שהביאו אותו לבצע את מעשהו משותפים לרבים. הקריה האקדמית אונו בחרה לסייע לנכי ולנכות כוחות הביטחון במימוש של זכויותיהם, להכיר להם תודה ולהשמיע את זעקתם".

טעינו? נתקן! אם מצאתם טעות בכתבה, נשמח שתשתפו אותנו

כדאי להכיר